• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaatblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuillaumeR

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2024
Hallo,

ik heb 3 tabbladen met data in die telkens op dezelfde manier opgebouwd zijn.
Telkens 1 tabblad per producent (X,Y,Z) die mij product aanlevert per laadmeter (0,2 - 0,5 - 0,8) en dit varieert per postcode.
Ik zou hier nu 1 resultaatblad willen van krijgen waar het tarief van de producenten naast elkaar staat per laadmeter en ik zo de goedkoopste producent kan zien. Dit idealiter aangeduid met groen voor goedkoopste en rood voor duurste.
Origineel gegevensblad is veel uitgebreider dan de bijlage dus graag gemakkelijk aanpasbaar.
Bedankt alvast voor de hulp!

Bijlagen

1741630650894.png
Waar komt ineens die 42,00 vandaan?
Deze staat nergens in je tabblad van producent x.
Werk je steeds met .ods files?

Peter, ja ik had dat er inderdaad ingestopt om aan te tonen dat laagste bedrag in het groen moet. De indeling van het bestand is inderdaad een foutje van mij. Kun je mij helpen hiermee?

Er zijn op dit forum altijd helpers die je verder kunnen helpen waaronder misschien ik ook.
Maar begin eens met een realistisch bestandje te plaatsen natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Werk je steeds met .ods files?
En nog even bovenstaande vraag beantwoorden.

Peter, ik heb het getal aangepast in het X tabblad.

De indeling van het bestand was inderdaad foutief van mij, ik heb hier ondertussen het bestand opnieuw in bijlage gestopt met een betere indeling.
Groeten Guillaume

Bijlagen

Representatief bestandje? Nou....niet dus.
Met welke versie van excel werk je?
Ik zie dat het nu een .xls versie is dus een zeer oude versie.

Peter, nogmaals een andere versie gepost nu.
Gaat om Microsoft 365.
Waarom is het bestandje niet representatief? Gaat toch niet om de inhoud?
Kun je overweg met deze indeling?

Bijlagen

Origineel gegevensblad is veel uitgebreider dan de bijlage dus graag gemakkelijk aanpasbaar.
Hoe representatiever, hoe beter.
Je voorbeeldbestand bevat momenteel veel duplicaten voor de betreffende producenten en postcodes.
Excel 365 biedt meerdere manieren om dit aan te pakken. Hoe representatiever je gegevens zijn, des te beter kan er geholpen worden – anders zullen er gegarandeerd nog meer vragen volgen.

Het is niet handig om overal dezelfde getallen neer te zetten
Daarom hier maar willekeurige getallen in elke cel gezet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan