• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaten overnemen van meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim0000

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2020
Berichten
8
Beste,

Ik had graag in het tabblad "bestel" de waarden in B5 tot B10 overgenomen uit een ander tabblad.
De waarden die ik wil bekomen zijn waarden uit het tabblad waarbij het nr in veld A2 overeenstemt met het nummer in veld A2 van het tabblad "bestel".
M.a.w. als het in het veld van het tabblad "bestel" nr "3001" staat moet er gezocht worden in de andere tabbladen waar ook dit nr in veld A2 staat om vervolgens de waarden van B5 tot B10 over te nemen in het tabblad "bestel"
Kan iemand mij helpen aub?
Ik heb het internet al afgezocht voor een oplossing maar geraak er echt niet aan uit.:-(
zie bijlage als voorbeeldje

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    11 KB · Weergaven: 28
Welkom op het forum.

Doet de volgende formule hetgeen je wenst ?

Code:
=INDIRECT("'M"&$A$2&"'!B"&RIJ())

Groet,

Joske
 
Wanneer de volgorde van de Letters varieert deze:

Code:
=ZOEKEN(A5;INDIRECT("'"&"M"&$A$2&"'"&"!A5:A10");INDIRECT("'"&"M"&$A$2&"'"&"!b5:B10"))
 
Uitgewerkt

Dan geeft dit vb. dit te zien...
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 31
Jullie zijn echt goed ;-)
Hartelijk dank iedereen om zo snel te reageren en oplossingen te bieden!
Eigenlijk werken alle oplossingen die jullie hebben aangeboden aan de hand van het document maar deze van DigiCafee lijkt mij het meest geschikt denk ik voor mijn toepassing. Ik probeer deze momenteel toe te passen op het origineel document maar voorlopig nog zonder succes... Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd vrees ik... :-/
 
Digicafee gebruikt gedefinieerde namen, die moet je eerst zelf aanmaken
 
tweede poging...

Het lukt me echt niet ondanks jullie info om de formule toe te passen in een ander document dan het voorbeeld.
In bijlage is een tweede gelijkaardig voorbeeld terug te vinden.
Het "nr" van de tabbladen (altijd) in cel A6 die overeen moet stemmen met het nr in het tabblad "bestel" (altijd) in cel L5 staat nu dus niet de hetzelfde cel.
Er mag ook enkel gezocht worden in specifieke tabbladen (M3001,M3002,M5001...) want het document bevat ook nog andere tabbladen die voor conflicten kunnen zorgen aangezien de data waarnaar gezocht moet worden ook in die andere tabbladen voorkomt.
Daarnaast lopen de ingevulde cellen uit het tabblad "bestel" niet gelijk met de cellen van de tabbladen waarin gezocht moet worden. Waarschijnlijk ligt daar mijn struikelblok...
M.a.w. als er in de cel L5 van het tabblad "bestel" nr "3001" staat moet er gezocht worden in de andere tabbladen (M3001,M3002...) waar dit nr in veld A6 staat om vervolgens de waarden van kolom C aan de hand van kolom B over te nemen in het tabblad "bestel" in kolom B met de overeenstemmende waarden in kolom A.
Ik hoop dat jullie er aan uitgeraken wat ik bedoel aan de hand van mijn bovenstaande uitleg... ;-)

Kunnen jullie nog eens advies geven aub? Bij voorkeur in het documentje zelf ;-)

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 38
Code:
=als.fout(vert.zoeken(a3;indirect("'"&"m"&$l$5&"'"&"!b7:c200");2;0);"")
 
Bedankt

JVeer, bedankt!!!

Dit deel snap ik wel niet hoe je alle tabbladen "M3001", "M3001", "M3005" enz. opneemt (en de andere niet) in je formule maar het lijkt perfect te werken...
In totaal zullen er wel 40 tabbladen zijn zoals hierboven met "M" en 4 cijfers waarin gezocht moet worden... Hopelijk vormt dit geen probleem...
("'"&"m"&$l$5&"'"&"!b7:c200")


Nogmaals bedankt!!
 
Geen probleem:thumb:
Dat zou niet voor problemen moeten zorgen. Er wordt alleen gezocht naar tabbladen met "M" met daarachter de waarde van de drop down cel.
 
JVeer, bedankt!!!

Dit deel snap ik wel niet hoe je alle tabbladen "M3001", "M3001", "M3005" enz. opneemt (en de andere niet) in je formule maar het lijkt perfect te werken...
In totaal zullen er wel 40 tabbladen zijn zoals hierboven met "M" en 4 cijfers waarin gezocht moet worden... Hopelijk vormt dit geen probleem...
("'"&"m"&$l$5&"'"&"!b7:c200")


Nogmaals bedankt!!

Als je eruit geraakt met het summiere antwoord van JVeer is het uiteraard OK.
Is het niet opgelost wil ik nog wel even implementeren in het bestand zelf. Het helpt natuurlijk niet echt als je na het eerste antwoord de probleemstelling en de vraag nogal verschillend opnieuw formuleert... Graag meteen alle parameters vermelden waar rekening mee gehouden moeten worden en een realistisch voorbeeldbestand meesturen.
 
@Digicafee, als je de formule van JVeer overneemt in het bestand van TS en je gaat er stap per stap even door met formules>formules evalueren, dan zal je begrijpen hoe het precies werkt.
Je hoeft dus geen gedefinieerde namen aan te maken.
Die enkele aanhalingstekens in de formule worden nogal eens over het hoofd gezien en leiden tot fouten, dus opletten.

Daarnaast, maar dat is niet ons probleem, eerst de data verspreiden over 40 tabbladen en die daarna proberen te centraliseren, dat gaat ooit wel een keer fout. Straks is op het 37e tabblad de framboos en de kiwi verwisseld, maar merk je dat niet op het gecentraliseerde blad en staan hun getallen naast de verkeerde vruchten.
 
Laatst bewerkt:
@Digicafee, als je de formule van JVeer overneemt in het bestand van TS en je gaat er stap per stap even door met formules>formules evalueren, dan zal je begrijpen hoe het precies werkt.
Je hoeft dus geen gedefinieerde namen aan te maken.
Die enkele aanhalingstekens in de formule worden nogal eens over het hoofd gezien en leiden tot fouten, dus opletten.

Daarnaast, maar dat is niet ons probleem, eerst de data verspreiden over 40 tabbladen en die daarna proberen te centraliseren, dat gaat ooit wel een keer fout. Straks is op het 37e tabblad de framboos en de kiwi verwisseld, maar merk je dat niet op het gecentraliseerde blad en staan hun getallen naast de verkeerde vruchten.

Volledig mee eens ! Vond het antwoord van JVeer een wonder van gebaldheid ... Knap !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan