Resultaten uit query in while hergebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanPaparazzi

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Hallo allemaal!

Ik had een MySQL 5.0.38-vraagje. Misschien is het eerst handig om m'n 'voorbeeldje' te laten zien...

PHP:
<?php
	// Zomaar een query
	$query1 = mysql_query("SELECT * FROM `tabelletje` WHERE `DATUM` >= DATE(CURRENT_TIMESTAMP)");
	// Resultaten in een while
	while($rquery1 = mysql_fetch_array($query1))
	{
		echo "Dit komt uit query1:  " . $rquery1['VELDX'] . ".";
		// Ik wil nu weten wat er in veld VELDY van een andere tabel (andertabelletje) staat over de waarde(n) uit VELDX
		$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `andertabelletje` WHERE `TITEL` =  " . $rquery1['VELDX'] . "");
		while($rquery2 = mysql_fetch_array($query2))
		{
			echo "Dit staat er in andertabelletje geschreven in VELDY over VELDX: " . $rquery2['VELDY'] . ".";
		}
	}
?>

Oftewel: de resultaten uit een query in een while wil ik in een andere query gebruiken (in diezelfde while). Ik dacht dat dit kon, maar Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in. Dat kan dus niet.

Wie iemand hoe dat wel moet: resultaten uit queries gebruiken in andere queries?

Als jullie snappen wat ik bedoel hoor ik het graag, als het te onduidelijk is ook!

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
Iwan

@Iwan

Volgens mij ben je je quotes om " . $rquery1['VELDX'] . " vergeten. Tenminste ik neem aan dat het veld TITEL een VARCHAR is.

Deze regelt werkt wel denk ik

$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `andertabelletje` WHERE `TITEL` = \"" . $rquery1['VELDX'] . "\"");

Probeer anders even na deze regel te zetten:

echo mysql_error();

of zet achter je querys

$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `andertabelletje` WHERE `TITEL` = \"" . $rquery1['VELDX'] . "\"") or die(mysql_error());

Groet

@Iwan

Volgens mij ben je je quotes om " . $rquery1['VELDX'] . " vergeten. Tenminste ik neem aan dat het veld TITEL een VARCHAR is.

Deze regelt werkt wel denk ik

$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `andertabelletje` WHERE `TITEL` = \"" . $rquery1['VELDX'] . "\"");

Probeer anders even na deze regel te zetten:

echo mysql_error();

of zet achter je querys

$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `andertabelletje` WHERE `TITEL` = \"" . $rquery1['VELDX'] . "\"") or die(mysql_error());

Groet
Beste Jeroen,

Één dezer dagen ga ik het uitproberen...

Je hoort van me...

Alvast dank!

Groet,
Iwan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan