JanPaparazzi
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 jan 2007
Hallo allemaal!
Ik had een MySQL 5.0.38-vraagje. Misschien is het eerst handig om m'n 'voorbeeldje' te laten zien...
Oftewel: de resultaten uit een query in een while wil ik in een andere query gebruiken (in diezelfde while). Ik dacht dat dit kon, maar Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in. Dat kan dus niet.
Wie iemand hoe dat wel moet: resultaten uit queries gebruiken in andere queries?
Als jullie snappen wat ik bedoel hoor ik het graag, als het te onduidelijk is ook!
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet,
Iwan
Ik had een MySQL 5.0.38-vraagje. Misschien is het eerst handig om m'n 'voorbeeldje' te laten zien...
PHP:
<?php
// Zomaar een query
$query1 = mysql_query("SELECT * FROM `tabelletje` WHERE `DATUM` >= DATE(CURRENT_TIMESTAMP)");
// Resultaten in een while
while($rquery1 = mysql_fetch_array($query1))
{
echo "Dit komt uit query1: " . $rquery1['VELDX'] . ".";
// Ik wil nu weten wat er in veld VELDY van een andere tabel (andertabelletje) staat over de waarde(n) uit VELDX
$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `andertabelletje` WHERE `TITEL` = " . $rquery1['VELDX'] . "");
while($rquery2 = mysql_fetch_array($query2))
{
echo "Dit staat er in andertabelletje geschreven in VELDY over VELDX: " . $rquery2['VELDY'] . ".";
}
}
?>
Oftewel: de resultaten uit een query in een while wil ik in een andere query gebruiken (in diezelfde while). Ik dacht dat dit kon, maar Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in. Dat kan dus niet.
Wie iemand hoe dat wel moet: resultaten uit queries gebruiken in andere queries?
Als jullie snappen wat ik bedoel hoor ik het graag, als het te onduidelijk is ook!
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet,
Iwan