Retailversie of OEMversie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
OEM is eigenlijk hetzelfde als merkloos. Het is meestal een gelijkwaardig product alleen kwalitatief wat minder. Dit heeft als gevolg dat het natuurlijk een stukkie goedkoper is.
 
Geplaatst door KaY.NL
OEM is eigenlijk hetzelfde als merkloos. Het is meestal een gelijkwaardig product alleen kwalitatief wat minder. Dit heeft als gevolg dat het natuurlijk een stukkie goedkoper is.

Original Equipment Manufacturer-versie

OEM is niet merkloos en zeker niet kwalitatief minder!!
Je hebt bijvoorbeeld beeld een retail versie van Windows XP en een OEM versie. Deze zijn beide identiek maar een OEM versie word meegeleverd bij aanschaf van een nieuw systeem en mag ook alleen dan meegeleverd worden. Een OEM versie mag niet los verkocht worden. Dat gebeurt echter wel op grote schaal!! Één van de redenen dat een OEM versie goedkoper is komt omdat bijvoorbeeld Microsoft geen ondersteuning bied bij deze versie. Let op!! Je hebt wel recht op updates en dergelijke maar je krijgt geen steun van de helpdesk!!
 
Laatst bewerkt:
OEM:
Original Equipment Manufacturer

Mag in principe alleen verkocht worden bij de aanschaf van de PC ja.

Wat ook wel eens gebeurd is dat er in de Windows help dat "DELL" of "HP" of "Compaq" staat en/of direct links naar hun servicecentra.
Dat soort dingetjes.

Maar het is zeker niet kwalitatief minder!
 
Geplaatst door XP_PC
OEM:
Original Equipment Manufacturer

Mag in principe alleen verkocht worden bij de aanschaf van de PC ja.
ok, bedankt. En retail houdt gewoon lostaand artikel in?
 
Engels woord voor 'kleinhandel'.

Dat betekent dat de software compleet wordt verkocht met doosje, boekje, certificaat van echtheid etc..

Met een OEM versie krijg je er vaak alleen een recoveryCD-tje bij in een celofaantje.
Daardoor zijn ze, meestal, wel wat goedkoper.
 
Geplaatst door XP_PC
Engels woord voor 'kleinhandel'.

Dat betekent dat de software compleet wordt verkocht met doosje, boekje, certificaat van echtheid etc..

Met een OEM versie krijg je er vaak alleen een recoveryCD-tje bij in een celofaantje.
Daardoor zijn ze, meestal, wel wat goedkoper.
Is het daarom verstandiger voor een bedrijf om een retail-versie aan te schaffen? of houdt men ook rekening met een OEM-versie?
Moet je daarvoor een licenties aanvragen bij Microsoft(voor een OEM-versie)?
 
Laatst bewerkt:
Owowow.. heb ik dat even helemaal fout. Ik was er altijd heilig van overtuigd dat OEM merkloos is. :eek:

Mijn excuses.
 
Ach joh, daarom is dit forum er!!
We leren van elkaar:thumb:


@ Victor V...
Als het voor een bedrijf is zou ik een orgineel product met ondersteuning van Microsoft nemen!! Retail dus!
 
Ik zou gaan voor Retail. Dan ben je niet afhankelijk van de computerfabrikant, anders wel.
 
Geplaatst door XP_PC
Ik zou gaan voor Retail. Dan ben je niet afhankelijk van de computerfabrikant, anders wel.
en nu je er toch bent. ik wil een draadloos, beveiligd met WMA, netwerk aanleggen voor bedrijf. Is dus Windows XP Proffesional SP2 retail-versie het beste?
 
XP SP II (retail) is vrijwel de best beveiligde versie voor draadloos werken.

Vergeet de encryptie niet op de router!
 
Geplaatst door XP_PC
XP SP II (retail) is vrijwel de best beveiligde versie voor draadloos werken.

Vergeet de encryptie niet op de router!

dus Proffesional of Home edition maakt niet uit? En wat kost zoiets in alle redelijkheid?
 
Geplaatst door Victor V


dus Proffesional of Home edition maakt niet uit? En wat zoiets in alle redelijkheid?

In principe niet. Voor een gewoon thuisnetwerkje volstaat XP home.
Je kunt her en der wat minder instellen.

Wat kost zoiets bedoel je?
 
Geplaatst door XP_PC


In principe niet. Voor een gewoon thuisnetwerkje volstaat XP home.
Je kunt her en der wat minder instellen.

Wat kost zoiets bedoel je?
Ik bedoelde WPA voor een bedrijfsnetwerk. Draait dat dan niet het best onder Windows XP Proffesional SP II?
 
Voor bedrijfsomgevingen zou ik Pro gebruiken.

Ook qua policies beter te configureren.
 
En als je uiteindelijk voor een domein kiest kom je niet onder PRO uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan