retina display iPad 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corey

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2012
Hallo,

Ik wou een iPad kopen; iPad 3 is 100 euro duurder dan iPad 2 en nu vraag ik me af of dat verbeterde retinadisplay zich ook uit in tv kijken op de iPad of het surfen op het internet. En wordt het websitebeeld kleiner weergeven op de iPad 3?

Ik heb vroeger een hoge resolutie laptop gekocht in de hoop dat ik een mooier beeld kreeg maar dat beeld was alleen maar kleiner dus dan moest ik het vergroten en tenslotte bleek dat vager te worden dan het beeld van een gewone doorsnee laptop..

Dus eigenlijk verwacht ik hetzelfde met de iPad 3.

Ik hoop dat iemand hier ze alletwee heeft gehad en het mij kan vertellen.

Bijvoorbaat dank!

over het algemeen zijn de meeste dingen gewoon dezelfde grootte waardoor de scherpte voornamelijk is toegenomen. het kan wel zijn dat wanneer jij een film kijkt deze kleiner is dan de resolutie is van je ipad, waardoor je deze moet stretchen om hem op volledig scherm te krijgen. de kwaliteit zou hierdoor wel verminderen met betrekking tot het origineel, maar niet ten opzichte van de oude ipad.

de ipad3 is dus inderdaad een stukje scherper en dat uit zich voornamelijk in het scherper weergeven van het beeld, websitebeeld zou iets kleiner kunnen zijn maar dit zal in de praktijk vaak wel meevallen.

Bedankt Example5,

Nu zit ik toch weer te twijfelen of ik het überhaupt zal doen. Ik hoorde van meerdere kennissen dat ze gisteren nieteens beeld konden ontvangen van de hockeywedstrijd, en dat schijnt veel vaker voor te komen: zit je lekker te kijken naar een programma, krijg je haperingen en tenslotte lig je eruit en kan je geen verbinding meer maken met de server.

Dan is toch wel een van de belangrijkste motivaties (combi internet-tv) verdwenen.

ik betwijfel of dat met de ipad zelf te maken heeft of met de manier waarop ze dat keken.

Nog niet gekocht. Eerst iets anders met hogere prioriteit en dan hoop ik dat hij intussen wat goedkoper is geworden.. de nieuwe mini-iPad die eraan staat te komen lijkt me vooralsnog niet iets wat handig is. Ik zou eerder een groter tablet willen dan een kleinere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan