"retten" van aldi-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Kennis heeft aldi-pc van 1999. P3. 64Mb.
C en D partitie.
Op D staat bestand retten.exe
pc is vervuild, virussen en andere problemen.

Aan mij de vraag hem in orde te maken.

Erbij W98-cd en Drivers van Medion-cd.

Ik heb geen ervaring met dat "retten", zit ook geen uitleg van bij. Kom er met de zoekfunctie ook niet achter, maar ik wil wel even wat meer info over HOE dat gaat.
Heb je ook regnrs, wachtwoorden oid nodig?

Of kan ik het beter op de "normale" manier doen: formatteren en alle drivers installeren?
(ik hóóp het eigenlijk met dat "retten" eens te kunnen doen)

nicht so gut...

Dit heb ik eruit overgenomen, maar ze hebben het daat steeds over een recovery-cd.
Ik begrijp er niet alles van, maar als ik nou eens opstart vanaf een gewone W98 opstartdiskette dan moet ik toch ook de opdracht D/:medion/retten kunnen geven.
Wat denk je, heb ik daar genoeg aan, of moet ik dan tòch een cd hebbn? Die van W98 zit er overigens wel bij.

1. Legen Sie die Recovery-CD ein und starten den PC.
2. Wählen Sie die Option „Von CD-ROM starten“.
3. Im Wiederherstellungsmenü wählen Sie die Option „Computer mit CD-ROM-
Unterstützung starten“.
4. Geben Sie nach dem Startvorgang folgende Befehle ein und drücken nach jeder Zeile die

ENTER-Taste.
„D:“ ist der Laufwerksbuchstabe der zweiten Partition:

d:
dir
cd medion
retten

5. Folgen Sie den Anweisungen auf dem Bildschirm.
6. Der PC startet neu und befindet sich nun wieder im Zustand der Auslieferung.

Met mijn duits kom ik ook niet ver, maar is Retten niet een recoverycd? Retten=redden?

Kan ook helemaal verkeerd ziten hoor:o :D

Dan zou er toch gewoon een soort setup in moeten zitten? Of de cd start automatisch?

Doe hem er eens in en kijk wat er gebeurt, installatie kun je altijd afbreken.

Start gewoon met de win98 cd-rom die er bij geleverd is (is een aangepaste cd-rom) ga dan inderdaad naar D:\medion en start daar het programma 'retten' LET wel op, ALLE data op c: wordt overschreven.

even voor alle duidelijkheid:

ik heb dus geen codes oid nodig?

Ik denk het wel, ik heb recent een Medion PC gekocht op de PC zit een stikker met de product key die je later moet intypen.
Als op die PC geen stikker zit zal er een z.g. Certificate of Authenticy bij moeten hebben gezeten met daarop de product key, of de key is een stikker die achtop het CD doosje geplakt zit.

Chips...

Op de kast zit niks, op de doosjes niet, en boekjes heb ik er niet bij gekregen. Volgens zeggen is dit alles wat er bij de pc zat.

Staat er in jouw info iets over als je die code kwijt bent?

Marianne

Wat betreft de recover-cd over het algemeen hoef je bij een recover geen productcode/activatiecode in te voeren.

groetjes Jac

Hij is inmiddels goed werkend weer terug bij de eigenaar.

Ik heb eea via retten gedaan.
Op zich zeer eenvoudig. Je hebt wel een speciale code nodig van Medion om het programma op te kunnen starten. Helpdesk gaf raad.
Helaas bleken de drivers van de videokaart niet goed in die image te zitten, dus na weer een telefoontje werd dat ook keurig opgelost.

Dan moet je na de procedure te hebben afgerond ook nog je licentiecode van Windows invoeren.

Werkt mooi, alleen alle voorgeinstalleerde software komt er dus ook weer op te staan, in dit geval AntiVirenKit van 1999(!), Works en Word 2000.
Deze heb ik dus gedeinstalleerd en Office er op gezet en Norton.

Al met al: dit gaat redelijk snel, sneller dan het apart installeren van de drivers. Weegt op tegen het deinstalleren van de overbodige programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan