Review voor Geforcekaart gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Goedemorgen allemaal,

Ik zoek een review voor de volgende kaart:

POINT OF VIEW Geforce4 MX480-8x 128 Mb + TV-Out

maar kan dus niks vinden.
De sites die ik al bezocht heb zijn:
  • Google
  • Kieskeurig
  • Tweakers
Heeft iemnd nog een goede URL voor mij???

BVD Daan

Wat zijn je plannen met die kaart.

Want om heen heb ik al verscheidene klachten gehad over MX kaarten, type 440, dus wel een andere versie, van gamers die er problemen mee hadden.
Het zegt niet veel maar is wel een overweging waard denk ik.

Verder is het een ok kaart

Greetz
H

Hoi hehe,

Ik speel o.a Ghost Recon en Morrowind op mijn PC. Wil ook graag in de toekomst spellen als Far Cry kunnen spelen.
Budget is echter heel laag en ik kan ook niet wachten, want de kaart die er nu inhangt is van een vriend. (en die wil m nou wel es terug;))

Zou ik er voorlopig mee uit de voeten kunnen???

En Muurhond,
Bedankt voor je links. Ik had dus verkeerd ge-googeld

Kaart is niet echt geschikt voor de nieuwste games. De spellen die je opnoemt (Far Cry), zijn nog niet uit. Dus je kan net zo goed wachten tot ze uitkomen en dan een nieuwe kaart halen. De snellere kaarten van nu zijn dan vaak al in prijs gedaald.

Deze MX-kaarten missen technieken die games zo snel laten lopen.

Een GF4Ti of een ATI radeon9500 zijn kaarten om mee te beginnen, kan je nu echt niet wachten. Ze iets duurder dan de MX-versies, maar wel stukken sneller. (ik heb er zelf één en ik kon de Doom3 Alpha op 1024x768 erg goed draaien)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond
... Dus je kan net zo goed wachten tot ze uitkomen en dan een nieuwe kaart halen...

Kaart die ik nu heb (ATIradeon 7200) moet deze week terug. Vandaar mijn haast.
Zou ik naar een ander type kaart moeten kijken denk je???

Geplaatst door Forza Utreg

Kaart die ik nu heb (ATIradeon 7200) moet deze week terug. Vandaar mijn haast.
Zou ik naar een ander type kaart moeten kijken denk je???

Eigenlijk wel. Als je nu een MX haalt, kan je over een jaar (wanneer die nieuwe games uitkomen) weer een nieuwe kaart halen, wil je persé ook de nieuwere games kunnen draaien.

Heb je zelf geen videokaart in je computer dan? ik neem aan van wel, elke pc krijgt al jaren een videokaart bijgeleverd.

Ik draai nog op een antiek systeem (p3 450mhz, 256MB RAM en een Diamond Stealth 32mb videokaart) en ben langzaam aan het upgraden. Heb net 21" monitor van NEC gekocht en kijk nu naar ander mobo+CPU+RAM.

Deze "tegenvaller" moet ik dus ff oplossen, maar terug naar die verrotte 32MB kaart van Diamond....dat is er geen 1...LOL

BTW: kaart komt goed uit de reviews. Word in 1 artikel zelfs over het prachtige water in Morrowind gesproken

Ik zou eerst maar, nu je je systemspecs geeft, de cpu+mobo+geheugen upgraden.

Je kan uiteraard eerst ook wel een snellere kaart kopen, maar dan heb je er nog nix aan, omdat je cpu e.d die nu hebt, de kaart niet optimaal kan trekken. De prestaties zullen dan amper beter zijn dan wanneer je de Diamond-kaart erin zet.

Maar ik zou echt nog ff doorsparen voor een snellere kaart dan de MX-versies. Advies: laat je ook niet verleiden door een GF FX5200. Deze kaart is net als de MX-versies, en low-budget versie en niet bedoeld om mee te gamen:

For the Mainstream/Value User:

GeForce FX 5200
GeForce4 MX
NVIDIA nForce2 Digital Media Platform
NVIDIA Personal Cinema

For the Gamer & Enthusiast:

GeForce FX 5900
GeForce FX 5600
GeForce4 Ti
NVIDIA nForce2 Gaming
NVIDIA Personal Cinema
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=desktop

Natuurlijk hoef je niet persé een nVidia-kaart te halen. ATi heeft toppers vanaf de Radeon9500.

Geplaatst door Muurhond
Ik zou eerst maar, nu je je systemspecs geeft, de cpu+mobo+geheugen upgraden.

Daar had ik ook al aan zitten denken Muurhond. Ik moet es ff creatief gaan "boekhouden" en kijken of ik mijn budget kan opkrikken.

Iig bedankt voor je reacties en tips Muurhond.

Groeten Daan

Wat is je budget dat je aan het ''nieuwe'' (want dat is et eigenlijk) systeem wil besteden?

Of ben je daar nog niet over uit?

Had ik nog niet echt. Was net pas aan het rondneuzen naar upgradesets en dergelijke.
Ik ga er eens goed over nadenken.

de ati radeon atlantis 9200 256mb ddr
was van de week nog 89 euro bij mycom.

Misschien is dit wat.
H

Ok,

Mijn neefje was er erg blij mee. ;-)

Greetz

Geplaatst door hehe
de ati radeon atlantis 9200 256mb ddr
was van de week nog 89 euro bij mycom.

Misschien is dit wat.
H

Zelfde verhaal als de GF4 MX-versies en de GF FX5200. De GF FX5200 is zelfs net iets sneller:

3dmark2001_1024.png

3dmark2003_1024.png

Review:
http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/sapphire_r9200.shtml

While the Sapphire Radeon 9200 managed to play a couple games meeting these criteria, we feel it is not a "serious gamer's" card.

Houdt rekening dat er geen verschil tussen de 128mb en de 256mb-variant is. Ze zijn beide evenhoog geklokt, evensnel en bevatten exact dezelfde features. Geen druppel meer, maar ook geen druppel minder.

Laatst bewerkt:
Hey dat wist ik niet...thnx muurhond.

Geplaatst door Muurhond
Houdt rekening dat er geen verschil tussen de 128mb en de 256mb-variant is. Ze zijn beide evenhoog geklokt, evensnel en bevatten exact dezelfde features. Geen druppel meer, maar ook geen druppel minder.

Dat begrijp ik niet. Het si toch het dubbele? Zou je mij dat kunnen uitleggen Muurhond?

Tnx

Kan iemand mij de opmerking van Muurhond uitleggen? 256= toch 2x 128 en dan toch sneller???

Daan.

Geplaatst door Forza Utreg
Kan iemand mij de opmerking van Muurhond uitleggen? 256= toch 2x 128 en dan toch sneller???

Daan.

Nee. Stel, er zijn 2 varianten van de GF FX 5900(ultra). 1 van 128mb en 1 van 256mb. Nu zou je denken; mooi, die van 256mb is sneller want hij heeft meer geheugen.

Dat is dus niet zo. Beide kaarten zijn evenhoog geklokt (dus dezelfde snelheid) en gebruiken en hebben dezelfde techniek.

Het aantal mb's is alleen nodig om grote textures snel te kunnen inladen. Textures groter dan 1024x1024pixels worden snel verwerkt op een kaart met 256mb, simpelweg omdat er meer geheugen vrij is en blijft om ze snel in te kunnen laden en dus sneller beschikbaar zijn. Een 128mb-kaart kan er moeite meekrijgen, omdat het geheugen sneller vol loopt.

Tot nu toe zijn er nog geen games met textures groter dan 1024x1024pixels. Dus een kaart van 128mb is tot nu toe meer dan genoeg. Een kaart van 256mb zal misschien over een jaartje pas in trek komen.

Je moet in de 1e plaats naar de snelheden van de kaart zien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan