Rewritable DVD is niet herschrijfbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo,

Sinds 2 dagen kan ik herschrijfbare dvd's niet meer wissen. In de eigenschappen krijg ik het vinkje voor "Alleen lezen" niet blijvend weg.
Wie weet de oplossing?

groet,

Robin
:)
 
heb je soms meerdere brandprogramma's op je pc staan? Dat gaat vaak niet goed.
 
nee, dat niet, alleen Alcohol, maar dat is geen brandprgr.

Ik heb op de dvd de bestanden "Audio en Video" staan en kan deze niet verwijderen. In eigenschappen staat een vinkje voor Alleen Lezen, die ik niet blijvend weg krijg . Dit wordt ook als probleem aangegeven door een foutmelding.

Het is echt een probleem van de laatste paar dagen. De enige actie die ik pas gedaan heb, is via Nucidia (Smeenk) het schonen van de PC (Hijack This).

Robin
 
Oke, Alcohol verwijderd, nu alleen nog Nero. Maar het probleem van dat het vinkje blijft.
Wat nu? Iets via Mapopties of zo?

Robin
 
Laatst bewerkt:
Alcohol verwijderd, nu alleen nog Nero

kijk, en daar zit hem de kneep. InCD (nero) en Alcohol gaan slecht samen. Beide programma's proberen die DVDRW als lees/schrijfstation te benaderen, en dat gaat niet goed. Je krijgt dan problemen met het benaderen van je schijfstations, en de errors stapelen zich op. Gevolg: schrijfcontrollers schieten in standje "paniek" en UDMA mode wordt na herhaalde fouten omgezet in ouderwets IPO.

Dat probleem los je gemakkelijk weer op. Kijk even in DEZE post. In topic #4 vind je meer uitleg en de oplossing.

Let op: ASPI enzo zal voor jou waarschijnlijk het probleem niet zijn, dat verhaal kan je gewoon overslaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de aanbevolen topic gelezen, het duizelt me wel een beetje. Moet ik nu de sleutels gaan verwijderen?


groet,
Robin
:confused:
 
controleer eerst eens hoe het zit met de instellingen van de IDE controller. Staat daar ergens IPO ipv (U)DMA? Nee? dan afblijven! Zo ja, dan moet je er iets aan doen.

Laat je niet teveel ontmoedigen door de waarschuwingen over rommelen in het register, als je netjes doet wat hieronder staat kan er weinig gebeuren. Wat je gaat doen is de registerwaarden voor de IDE controller verwijderen. Omdat dat niet lukt vanuit standaard apparaatbeheer moet je wat meer rigoreuze maatregelen treffen, en ze hardhandig uit het registery gooien.
Geen zorgen, de IDE controllers worden als "nieuwe hardware" behandeld als je je pc opnieuw start. Je zal zien dat bij opstarten windows meldingen geeft van nieuwe hardware, en vervolgens op de proppen komt met IDE1 en IDE2. Niks aan de hand.

Vergeet het hele verhaal uit die lange mail, je hebt alleen dit stukje maar nodig:


Start Regedit. (Klik op START, Uitvoeren en typ regedit)

Ga naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Deze sleutel bevat subsleutels zoals 0000, 0001, 0002 enz. Normaal gesproken is 0001 het primaire IDE kanaal en 0002 het secundaire kanaal. Onder bepaalde omstandigheden kunnen echter andere nummers gelden. Controleer de waarde DriverDesc om te zien of je de goede hebt.

Verwijder compleet de sleutel MasterIdDataChecksum of SlaveIdDataChecksum, afhankelijk van of het apparaat op de master of de slave is aangesloten. Het kan trouwens geen kwaad ze beide te verwijderen. Start nu opnieuw op. De Drive DMA capaciteiten worden opnieuw door Windows gedetecteerd.

Open opnieuw apparaatbeheer en controleer of het apparaat nu daadwerkelijk DMA mode gebruikt (of nog mooier UDMA).
 
-Bij primair IDE-kanaal staat bij apparaat 0 de huidige overdrachtsmodus op Ultra DMO mode 5 en bij app. 2 staat de huidige overdr.modus op niet van toepassing. De overdr.modus zelf staat op DMA, indien beschikbaar


-bij secundair IDE kanaal staat bij apparaat 0 de huidige overdrachtsmodus op
PIO-modus en bij app. 2 staat de huidige overdr.modus op Ultra DMO mode 2


Mag ik nu al MasterIdDataChecksum verwijderen gezien bovenstaande?

groet,

Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan