rfid systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenan1991

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Hallo Forumleden,

Ik zit met het volgende probleem.

Op school heb ik een project, waarbij ik een database moet maken die aan een rfid systeem gekoppeld word. (wel fictief te verstaan)
De gegevens van het rfid systeem komen binnen in een excel document.
Ik heb vervolgens het betreffende excel document gelinkt naar een acces bestand zodat de gegevens in een database komen.

De wens is dat nadat een persoon op een parkeerplaats komt via de eerste rfid de tijd vastgelegd word en ook waneer de persoon het gebouw betreed die bij de parkeerplaats hoort.
Als een persoon op de parking binnen komt maar naar 20 min nog niet het gebouw is betreden, dat er een sms bericht wordt verstuurt.

Mijn idee was om dit in te slellen met behulp van acces macro's / visual basic door een timer in te stellen. Mijn vraag is hoe moet ik dit doen?????

Hulp alsjeblieft, want ik ben ten einde raad.

Met vriendelijke groet,

Kenan

2.

Hallo Forumleden,

Is er iemand die mij zou kunnen helpen, want ik heb tot nu toe nog geen heulp gekregen waar ik wat aan heb.

M.V.G.

Kenan

Dus als ik het goed begrijp moet er dit gebeuren:
Elke minuut(of een andere tijd) controleren of er een persoon de parkeerplaats betreedt via de database zo ja dan start er een timer met aftellen to 20 minuten en dan moet er een sms worden verzonden.

Zo ja waar zit je dan precies mee?

Laatst bewerkt:
Visual Basic

Hallo Stefanz,

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit in Visual Basic weet te verwezenlijke, daarmee bedoel ik de code die ik zou moeten gebruiken,

p.s heb geen ervaring met Visual Basic.

met vriendelijke groet,

Kenan

Hoe staan de gegevens in de database en wat voor soort gegevens.

Da.2

Het excel bestand heb ik geïmporteerd in een acces bestand (en auto gelinked, waardoor aanpassingen in het excel blad ook automatisch worden veranderd in het acces bestand.)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want ik heb verder niemand anders die me kan helpen.

m.v.g.

Kenan

Moet het programma de informatie nou uit het excel bestand halen of de database?

Rfid

Sorry voor de verwarring , bij nader inzien moet de informatie toch uit het Excel bestand worden gehaald.

M.v.g.

Kenan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan