rft openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Mijn dochter krijgt een rft-bestand van school niet geopend.ik heb al met de zoekoptie hier meerdere methodes geprobeerd maar het lukt niet.ik probeer via word en dan bestand openen maar dat lukt niet als ik het bestand open in kladblok zie ik dus allemaal letters en cijfers waaruit blijkt dat het dus wel degelijk een rft-bestand is.wat moeten we nu doen?als ik het probeer te openen in word verschijnt het venster met deze uitleg:de documentnaam of het pad is niet geldig.probeer het volgende:controleer de bestandsmachtigingen voor het document of het station.zoek het document met behulp van het dialoogvenster bestand openen (c:\...\Bureaublad\embrycologie.rft) Deze laatste regel snap ik niet waar typ ik deze ergens in?het bestand noemt dus embrycologie ik kan het niet doorsturen naar dit toppic als bijlage omdat het 732kB groot is Wie kan ons helpen?Het lijkt wel of ik iets vergeten te instaleren ben van de office CD of niet?

Is het geen rtf bestand in plaats van rft. Verander de extensie eens in rtf en kijk of je dan in Word kan openen.

ja sorry ik heb een typfout gemaakt het was inderdaad een rtf-bestand maar dat kunnen we dus niet openen wat volgens sommige normaal door word moet geopend worden.

Heb je WordPad al geprobeerd? (Start > Programma's > Bureau-accessoires)

ja en dan opend er slechts 1 regel Het bestand is 732kB groot dus moet er toch meer opstaan he.

Kies voor Bestand - Openen en onderaan in het dialoogvenster, bij Bestandtype voor het openen als een RTF-bestand.

Ik heb het zojuist geprobeerd en met word lukt het niet en met wordpad krijg ik eveneens 1 regel.Dit begrijp ik dus echt niet.Als mijn dochter van school komt ga ik eens vragen of de andere leerlingen het bestand wel open krijgen

Mijn dochter heeft het op school gevraagd en omdat er niemand het bestand open kreeg heeft de juf het nagekeken en ja hoor, ze had een fout gemaakt maar vertelde liever niet welke fout.Typisch leerkrachten he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan