• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ribbon Examples files and Tips - Ron de Bruin

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Hallo allemaal,

In de "Ribbon Examples files and Tips" van Ron de Bruin, heb ik een eigenaardigheidje ontdekt.

Als je in Excel bijv. een andere vulkleur kiest uit de dropdown, dan kan je een andere cel diezelfde kleur geven, zonder dropdown te hoeven gebruiken.

In de bijlage zit een bestand van Ron de Bruin om de Hometab aan te passen.
Elke keer dat ik op de vulkleur klik, krijg ik dan de dropdown.

Heeft misschien te maken met het feit dat het om een custom ribbon gaat of door het feit dat ik met Excel 2013 werk.
Enig idee hoe dat kan?

groet
Willem

Bijlagen

Het lijkt er inderdaad op dat Ron een tweetal buttons vergeten is of dat er een spliButton gekoppeld moet worden ipv een gallery idMso. (Geldt overigens ook voor de font knop)

stuur een mailtje!

Hallo,

In mijn interpretatie van een lint boordevol nuttige en tijdsbesparende macro's, heb ik het zo verwoord:

Code:
<buttonGroup id="ButtonGroupFormatting">
	<splitButton
		idMso="BordersGallery">
	</splitButton>
	<control idMso="CellFillColorPicker"/>
	<control idMso="FontColorPicker"/>
</buttonGroup>

Dit geeft als resultaat:

00.JPG

Laatst bewerkt:
Dag Wigi,

Dit is inderdaad de oplossing. Het werkt. Bedankt!

Waar kan ik uw "interpretatie van een lint boordevol nuttige en tijdsbesparende macro's" vinden?
Daar ben ik wel nieuwsgiering naar.

mvg
Willem

Waar kan ik uw "interpretatie van een lint boordevol nuttige en tijdsbesparende macro's" vinden?
Daar ben ik wel nieuwsgiering naar.

Die invoegtoepassing staat op mijn eigen laptop en enkel daar.
Vooralsnog is het niet iets dat verspreid wordt en het staat daarom ook niet op mijn website.
Wie weet komt daar ooit verandering in.
Ter vergelijking, ASAP utilities is veel uitgebreider, robuuster, beter getest, internationaal gericht, professioneler. Ik heb niet de middelen om zoiets zelf op te zetten.
Neemt niet weg dat er plaats is voor andere invoegtoepassingen ter aanvulling, naar ieders inzicht.

Groeten,

Wim

OK, duidelijk. Ik zal ASAP weer eens installeren.

Bedankt voor uw reactie.

groet
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan