Ribbon (lint) in access persoonlijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Access2010

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
116
Forum

Mijn database naderde tot voor kort zijn of haar voltooiing. Toen kwam ik in mijn boek het Lint tegen. Customizen, makkelijker gelezen dan gedaan. Op internet kocht ik dit weekeinde ribboncreator een tool waarmee je eenvoudig je ribbon/lint kon veranderen. Dit was vlgs. de gebruiksaanwijzing Einfach, oder very simple. Tot je natuurlijk zelf iets wil gaan doen. Mooie voorbeelden, moest makkelijk zijn. Callbacks ik had er nog nooit van gehoord.

Uiteindelijk lukte het mij om een aantal knoppen te maken, te uploaden naar Access. Ik blij tot ik op de knop drukte en een foutmelding kreeg.

Dit is de code (in rood wat ik maakte)


'Button

Sub OnActionButton(control As IRibbonControl)
' Callbackname in XML File "onAction"

' Callback for event button click
' Callback fuer Button Click

Select Case control.ID
''Button''
Case "btn8" ''Button''
DoCmd.OpenForm "Chauffeur"
Case Else


MsgBox "Button """ & control.ID & """ clicked" & vbCrLf & _
"Es wurde auf Button """ & control.ID & """ im Ribbon geklickt", _
vbInformation
End Select

End Sub

De oplossing: Werkte! Maar u raad het al verkeerd. Mijn probleem is dat het formulier Chauffeur een subformulier is in UI builder. Hoe ik dat nu via een code moet maken is mij onduidelijk.

Het hoofdformulier is dus open en daar moet als ik op een knop in het lint druk het subformulier in verschijnen. Voor een informatie popup formulier is het de oplossing, maar voor de rest helaas niet.

Vraag:
Welke ervaren programmeur weet voor mij de oplossing. Er is nog koffie hier, de hoofdpijnpoeders zijn helaas op. Blijf het van de vrolijke kant zien.

Wie heeft ervaring met het programma ribboncreator http://www.ribboncreator2010.de/en/

Ik hoor graag.

Access2010
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan