Ricatech 10" notebook loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

broodjebakpau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
hoi iedereen,

Ik heb een Ricatech 10 inch notebook van iemand gekregen om te kijken of ik deze aan de praat krijg. Het was een notebook met de besturing systeem Ubuntu (linux) erop, maar hier hebben ze uiteindelijk windows 7 op geïnstalleerd. Na zeggen is hierna het probleem gekomen, maar ik heb het vermoeden dat het toch hardwarematig is.

Het probleem is dat de notebook na enkele minuten vast loopt en er komt dan een voor mij vreemde ruis door het beeldscherm heen. De enkele minuten verschillen per keer van 2 minuten tot soms 5 minuten. Nu heb ik ook geprobeerd om windows 7 er van af te halen en er weer Ubuntu op te installeren, maar ik kom niet ver genoeg in de installatie om dit te voltooien aangezien de notebook dan ook vast loopt.

Ik heb nu al wel de notebook opgeschroefd gehad om te kijken of er mogelijk een connector los zit maar dit is niet het geval. Wat ik met een eigen vorige notebook heb gehad is dat de accu een probleem gaf en dan de notebook vast liep, maar na het verwijderen van de accu is het probleem bij deze notebook ook niet verholpen. Tevens heb ik de hardeschijf en geheugen kaart er is uit gehaald en de connectors schoon geblazen en weer terug geplaatst, op dat ze misschien niet goed zaten of met stof, maar ook dit verhielp het probleem niet.

Dus nu ben ik een beetje door mijn basis stappen heen om het probleem te verhelpen en denk dat het probleem dieper zit. Ik vermoed zelf dat of de videokaart of het geheugen toch niet goed werkt, maar dit weet ik niet zeker. Daarom ook mijn vraag aan jullie of jullie dit probleem kennen en misschien weten waaraan het ligt. Het mooiste zou ook nog zijn als iemand hier een oplossing voor weet en of het überhaupt te verhelpen is.

Hier een afbeelding met hoe het beeld eruit ziet als de notebook vast loopt en er dus die ruis door het scherm komt:
unnamed.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

MVG Michael

Hallo

"Ik heb nu al wel de notebook opgeschroefd gehad om te kijken of er mogelijk een connector los zi....."

Was de heatpiperadiator en c.p.u. fan zuiver/stofvrij ???

Soepel draaien fan gecontroleerd???

Start deze p.c. eens op , en ga in de b.i.o.s. .... laat deze zo een tijd draaien.

Indien deze nu niet crasht ... is dit zo goed als zeker eens softwareprobleem.

Peter

Bedankt alvast voor je snelle antwoord.

Maar zover als ik overal kon zien zat er nergens stof of vuil.
Ik heb nog niet geprobeerd of de fan soepel draait, dit zal ik is gaan testen.

Het probleem is ook als ik de laptop van een disc opstart om er een nieuwe besturing systeem op de installeren, Dus dan slaat die al de huidige geïnstalleerde software over. Maar voor de zekerheid zal ik hem in de BIOS zetten en kijken of deze vast loopt.

Michael

Het ziet er in mijn ogen toch echt wel een beetje naar uit alsof de videokaart/chip overleden is (zoals je zelf ook al als optie aannam).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan