RichTextBox Highlighting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jori13

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo,

Ik ben bezig om een code editor te maken voor mezelf, het enige wat ik mis is highlighting en regel nummering aan de zijkant. Ik heb denk ik werkelijk het hele internet afgezocht voor een dll of een stuk code om dit voor mekaar te krijgen, dat verbaast me eerlijk gezegt omdat toch elke normale editor dat heeft!

Mijn vraag:
Weten jullie een goede website waar een stuk code of een component staat met de volgende eigenschappen

- Geschikt voor VB 2008 Express Edition.
- Code highliting voor string ("..."), commentaar ('commentaar), sleutelwoorden (if) etc...
- Regel teller in de zijkant
- geschikt voor een RichTextBox.

Alvast heel erg bedankt!
Jori.

Ik kan je wel met alles helpen, maar er is enkel één probleem en dat is de kleuren geven. Dat gaat namelijk heel langzaam als je met de selection werkt... Ik heb echt geen idee hoe je zorgt dat het SNEL (zonder flitsen e.d.) getekend kan worden. Kijk hier eens heb ik een ding gemaakt die alle tags weet te vinden met string highlight, misschien heb je er wat aan...:thumb:

Had ik gezegd dat er wat aan had voor je richtextbox? Nee, maar je kunt er wel uit halen hoe de tags worden opgezogd e.d.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan