Richting CPU fan (met backplate)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Goedemiddag,

Ik heb vanochtend een nieuwe CPU fan gekocht (stillere) een lekker grote en stille die rechtopstaat. Welke kant kan ik het beste de ventilator zetten? Richting de casefan of richting het geheugen. Dus welke kant is het beste voor de airflow? Ik dacht zelf richting de casefan zodat de lucht meteen wordt afgevoerd.

Thanks!

Bedankt voor je antwoord!
Dan laat ik het mooi zo zitten.
Ik hoor nog wel wat de cpu fan terwijl hij in de bios op zn laagst staat heb jij een idee hoe je dit kan fixen?
En met name de casefans hoor ik zo hard draaien, in bios kan ik niks vinden -,- het gaat om een asrock extreme 770 amd 3 bordje.

een resistor ertussen.

dat kan op 3 manieren.

1.) je knipt de kabel open en maakt hem weer aan elkaar maar dan MET resistor er tussen.
2.) je haalt een resistor 3pin fan connector.
3.) je koopt een fan controller die een fan langzamer kan laten draaien.

let wel: als een ventilator te laag staat (te veel weerstand op de resistor) dan kan het zijn dat je fan niet meer draait. (op fan controllers is vaak 40% het minimum en daarna vallen ze uit)

die resistor geld dat ook voor de cpu kabel? ik heb wel van die kabeltjes gezien soort verlengkabeltjes met een weerstandje. Kan je die ook tussen de cpu fan zetten? of mag dat al1 via de casefans?
Is er softwarematigs niets te regelen (op bios na)

Hoi,

Ik zou tussen de cpu fan niets zetten wanneer de cpu flink wordt gebruikt kan hij de warmte niet afvoeren omdat hij niet hard genoeg kan draaien wat dus weer een risico met zich meeneemt amd heeft toch cool and quiet om dat te regelen.

qua software kan je speedfan proberen, ik heb er alleen niet zo veel goede resultaten mee :)

het KAN bij de cpu fan, het is alleen niet verstandig aangezien een CPU erg heet wordt heeft deze genoeg koeling nodig.

hmm speedfan merk ik weinig verschil. Kende t proggie al.
En CPU fan kan ik wel proberen in stapjes misschien. Temps lopen nu sowieso niet hoger dan 35 graden. Waarschijnlijk wordt dit nog lager als de koelpasta ingewerkt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan