Ricoh en BMW in de ban van Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Berichten
524
ncz481.jpg
Bij Google kijken ze niet meer op van een filter meer of minder. Onlangs onthield de zoekmachine miljoenen Chinezen van informatie over Tibet en andere 'staatsgevaarlijke' onderwerpen, nu is het de beurt aan de Duitsers om kennis te maken met de almachtige filters van Google.

De zoekmachine heeft alle pagina's van BMW.de en Ricoh.de uit de zoekresultaten verwijderd, nadat beide bedrijven waren betrapt op doorway spam, een techniek om hoger te scoren in de zoekresultaten door speciaal ontworpen webpagina's voor de zoekmachine te creëren. Deze pagina's worden volgepropt met populaire trefwoorden die alleen voor de zoekmachine zichtbaar zijn. Bezoekers van vlees en bloed krijgen een compleet andere pagina te zien.

De Duitse websites van BMW en Ricoh overtreden hiermee het reglement van Google, dat eigenaars van websites verbiedt om bezoekers een andere pagina voor te schotelen dan de zoekmachine, schrijft Google-werknemer Matt Cutts op zijn weblog.

Om opnieuw in de zoekresultaten te verschijnen, moeten de twee bedrijven eerst een aantal aanpassingen op hun website doorvoeren zodat bezoekers niet meer worden omgeleid naar andere pagina's. Bovendien zal het frauderende koppel hoogstwaarschijnlijk eerst netjes aan Google moeten vragen om weer geïndexeerd te worden en beterschap beloven, aldus Cutts.

Bron: http://www.zdnet.nl
 
Hey vader je bent wel toe aan een andere BMW nu he...:rolleyes:

Ik weet het zoon alleen ik heb niets kunnen vinden dat bij me past...

Nou pappa ga es naar google.nl daar vind je echt alles..:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan