• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij 1 en/of 2 nooit verwijderen!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Code:
ActiveSheet.unprotect Password:="Schrijfmaarwat"

a = MsgBox("Hallo collega: Als je meer dan één cel selecteert word er niets       verwijdert!!", vbmsg)
        If a = vbOK Then Cancel = True

If Selection.Cells.Count = 1 Then Selection.EntireRow.Delete
        If Selection.Cells.Count > 1 Then Range("A20").Select
        If Selection.EntireRow("1:1") Then Exit Sub

ActiveSheet.Protect Password:="schrijfmaarwat"
Mijn vraag is de volgende:
Als mijn macroknop bedient wordt moet de geselecteerde regel (met één cel) verwijdert worden, bij een selectie van meerdere cellen zou de handeling niet door moeten gaan. En als regel 1 en/of 2 geselecteerd wordt moet de macro ook stoppen met de mededeling dat regel 1 en/of 2 niet verwijdert mogen worden.

De voorwaarde van één en/of twee cellen werkt maar de voorwaarde van regel 1 en/of 2 (niet verwijderen) werkt niet, want bij een selectie van één cel in regel 1 en/of 2 worden ook deze regels verwijdert maar daar staat de koptekst in die ik wil behouden!

Laatst bewerkt:
wijzig
Code:
    If Selection.Cells.Count = 1 Then Selection.EntireRow.Delete

in
Code:
    If Selection.Cells.Count = 1 And Selection.Row > 2 Then Selection.EntireRow.Delete

Zo doe je dat bv.

Code:
ActiveSheet.Unprotect Password:="Schrijfmaarwat"

With Selection
        If Not Intersect(.Cells, Rows("1:2")) Is Nothing Then
            MsgBox "Hallo collega: Als je meer dan één cel selecteert, wordt er niets verwijderd!!", vbOKOnly, "Waarschuwing"
            Exit Sub
        Else
            If .Cells.Count > 1 Then
                Range("A20").Select
            Else
                .EntireRow.Delete
            End If
        End If
    End With
    ActiveSheet.Protect Password:="Schrijfmaarwat"

Wigi

In navolging zoals zovelen al voor mij deden:WIGI u wordt bedankt en dat doe ik bij deze voor alle volgende keren ook maar meteen want ik zal wel met nog meer vragen komen in de toekomst.
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
En natuurlijk is mijn vraag hierbij ook positief beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan