• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij automatisch verplaatsen bij bepaalde voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleineherman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hoi iedereen,

Ik had een vraagje over automatisch rijen verplaatsen in Excel.

In mijn bestand heb ik twee tabbladen. Tabblad 1 een planning waarop bepaalde zaken uitgevoerd moeten worden. Deze planning is gerangschikt op een bepaalde tijdsperiode.
Het tweede tabblad bevat de gegevens van de Uitvoering.

Graag wil ik dat de rijen in het tabblad Planning automatisch worden verplaatst naar het tabblad Uitvoering als de datum van de planning verstreken is. Maar ik heb geen idee hoe dit moet gebeuren.
Het bestand heb ik bijgevoegd. Nu heb ik wel iets met de "als" functie gedaan indien de datum al verstreken is.

Zou iemand me hier mee kunnen helpen?

Groeten,
Herman

Bekijk bijlage Snelheidsmeter.xls

Dit kan enkel met VBA.
En dan wordt het nog een hele klus.

Het verplaatsen van de cellen is niet lastig maar het probleem is dat de cellen naar elkaar verwijzen, dus als je cellen gaat verwijderen, verwijzen de andere cellen naar lege cellen waardoor ze een datum krijgen die al geweest is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zou het wel (makkelijk) gaan als je de data niet laat doorrekenen maar gewoon de specifieke datum zelf invult? In dat geval zou ook de 'als' functie verwijderd kunnen worden.

Ik heb de verwijzingen in het bestand vervangen door de datums.
Bij het openen van het bestand wordt automatisch de datums die al geweest zijn in het tabblad Uitvoering gezet en uit het tabblad Planning verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan