• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij automatisch verplaatsen naar andere blad

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik doe:

1. Ik selecteer A1 t/m J1 en dan 20 regels naar beneden.
2. Dan selecteer ik opmaken als tabel. Ik kies de zwarte normaal en klik dan op ok. Ook geprobeerd met via invoegen en dan tabel.
3. Maak een 2de tabblad aan.
4. Druk op alt+F11
5. Dubbel klik op tabblad 1 en plak de code die je hieronder ziet erin en druk dan op het kruisje. Niet op die al rood is maar op de andere (rechtsboven in)
6. Ik selecteer de cellen J2 t/m J20 en zet het letter type op webdings

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 With Me.ListObjects(1).DataBodyRange
  If Not Intersect(Target, .Columns(10)) Is Nothing Then
    Target = "a"
    Application.Wait DateAdd("s", 1, Now)     'deze regel kun je weghalen, maar zo zie je een beetje wat er gebeurt.
    Sheets(2).ListObjects(1).ListRows.Add.Range = .Rows(Target.Row - 1).Value
   .Rows(Target.Row - 1).Delete
    Cancel = True
  End If
 End With
End Sub

Wat gaat er dan fout?

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt oke, plaats je bestand eens waarin je dit hebt gedaan. xlsm files kun je gewoon plaatsen.

Of probeer eerst eens de eerste rij handmatig aan te maken in de tabel op de tweede sheet.

Laatst bewerkt:
Dat kan niet omdat excel dan zegt om de macro te kunnen opslaan moet je het als macro opslaan en dan wordt het xltm.

Eerste rij handmatig aanmaken? Hoe?

Een .xlsb is gewoon een Excel bestand met macro's.
De .xlt* indelingen mag je helemaal vergeten.

tsja ik luister naar jullie en naar excel. Wat moet ik dan ? want als ik niet de macro opsla en open het bestand weer dan geeft excel geen foutmelding en komt geen v te staan. Gewoon een cel die je kan aanklikken om er iets in te vullen

JVeer kan jij geen stappenplan typen van wat je doet? of een videotje maken?

Sla je bestand op als .xlsb bestand en plaats deze dan hier.

one-time.nl meldt:
The file doesn't exist.

Wil je a.u.b. het stappenplan typen? of video maken? Jou lukt het zo goed maar mij niet :eek:

IN het voorbeeldbestand van #29 staat op blad2 geen tabel.

Laatst bewerkt:
aha oke dat is waarschijnlijk het probleem. Stom van mij. Ik ga het even proberen en kom er zo op terug.

Ik wil iedereen heel erg bedankt voor alle info en alle hulp. Doordat wat Ad1957 schreef is het zo opgelost. Nogmaals iedereen heel erg bedankt !!

JVeer heeft in diverse reacties gezegd: de code is gebaseerd op tabellen.
Lijkt wel of je deze niet leest of begrijpt.

Nu is het nog zaak om de code te begrijpen, daar heb je het meeste profijt van.

Citaat van SNB: VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.
Succes.

Beste mensen. Ik had de vraag op opgelost gezet maar nu kwam ik gisteren tot de ontdekking als ik het bestand neem uit post 2 en er regels, afbeelding en tekst boven de tabel plaats dan doet de vba code het niet. Haal ik alles weg haal boven de tabel dan werkt de vba code wel.

Ik heb geprobeerd heb

1. het woord kolom veranderd in line, rows en cell en dan het nummer veranderd in E10 maar dat werkt niet.

2. De a in een j veranderd

3. De 2 stuks -1 veranderd

Dacht het simpel te veranderen :d

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat de bedoeling is.:shocked:
Plaats eens het voorbeeldbestand waar het mis gaat.

Laatst bewerkt:
Het voorbeeld bestand is uit post 2 te halen en voeg daar is een aantal regels toe aan het bestand boven de tabel. Dan werkt de vba code niet meer als je dubbel klikt op een cel onder betaald.
Het vinkje komt er wel te staan maar gebeurd verder niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan