• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij en kolom van de actieve cel markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
Op dit forum heb ik al het antwoord gevonden om de rij + de kolom te markeren van de actieve cel (zie https://www.helpmij.nl/forum/showth...de-actieve-cel-markeren?highlight=actieve+cel) maar reeds ingekleurde cellen verliezen hierdoor hun kleur :shocked:. Graag wil ik de kleur van de reeds ingekleurde cellen behouden:D.
Kan iemand mij daarbij helpen. Ik veronderstel dat daar eveneens visual basics aan te pas zal komen maar programmataal schrijven is echt niet mijn ding.:(
Alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage;:thumb:
 
Ik heb van deze voorgestelde link het bestand "Rij_en_kolom_laten_kleuren.xlsm" uitgeprobeerd. echter wanneer ik cellen inkleur, dan verliezen ze hun kleur van zodra de markering erover is gegaan. Ik veronderstel dat de reeds ingekleurde cellen met voorwaardelijk opmaak worden gemaakt.
Graag had ik gezien dat reeds opgemaakt gekleurde cellen hun kleur blijven behouden (opmaak kleur: celeigenschappen > opvulling. )
Kan je met "voorwaardelijke opmaak een willekeurige zone (met willekeurige tekst of random cijfermateriaal) daarmee inkleuren? En hoe doe je dat dan?

Met vriendelijke groet
 
De voorbeelden uit die link bestuderen/testen en wat koppelen.
Voorwaardelijke opmaak + een stukje Vba-code.

In de bijlage maar voor je gedaan.
 

Bijlagen

  • sherpa14.xlsb
    17,3 KB · Weergaven: 18
Bedankt voor deze oplossing.

Ik probeer het ook te begrijpen: je hebt dus eerst een voorwaardelijke opmaak voor het hele werkblad opgemaakt en daarna er een VBA over gegoten. Klopt dat?
Ik merk dat ik via de voorwaardelijke opmaak de markeerkleur kan aangepast worden: super!


Mijn oorspronkelijke vraag is hier bij deze opgelost. Nogmaals Bedankt!!!!

(hoog tijd om zelf eens VBA te leren! prachtige dingen kan je hiermee doen!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan