• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij gegevens weergeven als kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Ik heb een hoop gegevens die als rij ingevuld zijn. Ik wil deze gegevens d.m.v. een formule als kolom weergegeven hebben.

Gegevens zoals ik ze in rij 7 heb wil ik dan weergegeven hebben zoals in kolom J

Voorbeeld bijgevoegd.

Bijlagen

In cel J2

Code:
=INDIRECT(ADRES(7;RIJ()-1))

En formule naar beneden trekken.

Het lukt me niet om de formule toe te passen op mijn eigen grote bestand. Kun je me uitleggen hoe die werkt?

ADRES(7;RIJ()-1) geeft het adres van regel 7, kolom RIJ()-1, bijvoorbeeld in J2 is dat ADRES(7,2-1) = $A$7; in J3 wordt dat ADRES(7,3-2) = $B$7.
INDIRECT geeft dan de waarde van dat adres terug.

Een alternatief is nog:
Code:
=INDEX($A$7:$E$7;RIJEN(J$2:J2))

Ook in J2 en naar beneden kopiëren; het principe blijft hetzelfde.

@gast0660,
ik kan jouw bestandje niet openen:p

@xboxtim,
kijk eens naar de functie transponeren. Dit is wel een matrixformule en zal je even moeten doorgronden hoe het werkt.

Bijlagen

Stiekem toch gedaan:d
Code:
'*****hieronder niets veranderen*****
    OutputCell.Resize(InputRange.Columns.Count) = Application.Transpose(InputRange)

Code:
 [L2].Resize(5) = Application.Transpose([a7:e7])

Laatst bewerkt:
Om wat variatie toe te voegen.
PHP:
=VERSCHUIVING($A$1;6;RIJ()-2)
Ook dit werkt alleen op het voorbeeldbestand en behoeft wat onderzoek om het toe te passen in het echte bestand.

ADRES(7;RIJ()-1) geeft het adres van regel 7, kolom RIJ()-1, bijvoorbeeld in J2 is dat ADRES(7,2-1) = $A$7; in J3 wordt dat ADRES(7,3-2) = $B$7.
INDIRECT geeft dan de waarde van dat adres terug.

Een alternatief is nog:
Code:
=INDEX($A$7:$E$7;RIJEN(J$2:J2))

Ook in J2 en naar beneden kopiëren; het principe blijft hetzelfde.

Heb deze gebruikt bedankt iedereen

In Q2 en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.
Daarna pas doorvoeren naar beneden.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$7:$N$7;0;KLEINSTE(ALS($A$7:$N$7>0;KOLOM($A$7:$N$7));RIJ()-1));"")

Ik heb het geprobeerd toe te passen op mijn eigen bestand. Hierbij heb ik de rode stukken veranderd maar het werkt niet. wat moet ik nog veranderen?

=ALS.FOUT(INDEX($A$7:$N$7;0;KLEINSTE(ALS($A$7:$N$7>0;KOLOM($A$7:$N$7));RIJ()-1));"")

Rij()-1 veranderen naar de rij waarin je nu start.

Vervang RIJ()-1 door RIJEN(startcel-met-geblokkeerd-rijnummer:startcel-zonder-geblokkeerd-rijnummer), dus als je formule start in Q2:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$7:$N$7;0;KLEINSTE(ALS($A$7:$N$7>0;KOLOM($A$7:$N$7));[B]RIJEN(Q$2:Q2)[/B]));"")

En als je start in U3 dan wordt dat: RIJEN(U$3:U3)

=ALS.FOUT(INDEX('Deel 1 Intern'!J24:HA24;0;KLEINSTE(ALS('Deel 1 Intern'!J24:HA24>0;KOLOM('Deel 1 Intern'!J24:HA24));RIJEN(U$3:U3)));"")

Start nu in U3 de rijen gegevens komen van het vorige tabblad. Werkt alleen nog niet. Krijg een leeg vakje

Werkt wel als ik hem doortrek maar dan krijg ik dus weer heel veel lege cellen ertussen. Dat wou ik juist weghebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan