• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij invoegen --> formule wordt niet meegenomen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMAC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMAC

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hoi,

Ik zit met een probleempje in bijgevoegd excelsheet. In het tabblad Projecten staat een kolom B een validatie, en in kolom BC de som van de uren. Als ik in het tabblad met rechts klik en vervolgens een rij toevoeg staat de validatie (kolom B) netjes in de nieuwe regel, maar het totaal aantal uren (kolom BC) wordt niet meegenomen, daar moet ik de formule handmatig doortrekken vanuit de rij erboven.

In het tabblad Proef heb ik dit nog eens geprobeerd: in kolom C staat de som van de getallen in kolom A en B. Als ik daar een rij invoeg rekent kolom C wèl automatisch het totaal op de nieuwe regel uit.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat in het tabblad projecten de formule in kolom BC ook wordt doorgetrokken in de nieuwe regel?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

MMAC,
Met het invoegen van een rij of kolom wordt een lege rij of kolom ingevoegd zonder formules e.d. Je "probleem"is op te lossen door een bestaande rij te kopïeren en in te voegen. Daarvoor heb ik voor mij altijd een niet ingevulde rij ter beschikking om deze bewerking uit te kunnen voeren zonder data.
Succes,
Ton

Hoi Anton44,

Zoals jij het wil oplossen werkt, maar zorgt er wel voor dat de gebruiker extra handelingen moet verrichten. Dan is het doortrekken van de formule in kolom BC eenvoudiger (minder handelingen). E.e.a. zou toch met een macro op te lossen moeten zijn. Iemand een idee?

Mieke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan