ewaldmauritz
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2011
- Berichten
- 87
Ik heb een vraag over het invoegen van rijen in excel. Voor mijn werk ben ik een excelbestand aan het maken waarin afvalweegbrieven moeten worden ingevuld: datum, bonnummer en gewicht. Dit wordt per kwartaal gedaan. De opzet moet een standaard lay-out worden, zoals dit in het bijgevoegde bestand is te zien.
Deze lay-out moet gemaakt worden voor diverse afvalstromen, maar het staat niet vast hoeveel weegbrieven er per afvalstroom per kwartaal zijn. Dat kan er 1 zijn, maar ook 30. Nu kan ik 30 regels invoeren, maar als er maar 1 weegbrief is dan zijn er 29 lege regels.
In het bijgevoegde bestand heb ik een knop geknutseld waarmee een rij ingevoegd kan worden. Alleen wil ik deze knop zo hebben dat er een lege regel boven subtotaal wordt ingevoerd, waarbij de formule voor het subtotaal wel alle gewichten mee blijft nemen. Dit moet voor alle 4 de kwartalen een aparte knop worden.
Iemand een idee hoe dit is op te lossen? Alvast dank.
Deze lay-out moet gemaakt worden voor diverse afvalstromen, maar het staat niet vast hoeveel weegbrieven er per afvalstroom per kwartaal zijn. Dat kan er 1 zijn, maar ook 30. Nu kan ik 30 regels invoeren, maar als er maar 1 weegbrief is dan zijn er 29 lege regels.
In het bijgevoegde bestand heb ik een knop geknutseld waarmee een rij ingevoegd kan worden. Alleen wil ik deze knop zo hebben dat er een lege regel boven subtotaal wordt ingevoerd, waarbij de formule voor het subtotaal wel alle gewichten mee blijft nemen. Dit moet voor alle 4 de kwartalen een aparte knop worden.
Iemand een idee hoe dit is op te lossen? Alvast dank.