• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij knippen en plakken zonder dat de onderliggende formule verwijdert wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

night owl

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Goedemiddag mede forumleden,

Is het mogelijk om een complete regel te te knippen uit de ene sheet en te plakken in een tweede sheet, zonder dat de onderliggende formule verdwijnt uit de sheet waarin de regel stond?

Voor deze vraag heb ik een simpel bestandje waarin een formule in rij twee loopt om data door te berekenen.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk geformuleerd is :)

Bijlagen

dan gebruik je kopieren en plakken ipv knippen en plakken.
na het kopieren maak je dan kolom A weer leeg in sheet 1 weer leeg of vul je een nieuwe datum in om mee te rekenen.

op die manier blijven de formules in de eerste sheet staan en staan ze ook in de tweede sheet.

Beste Roeljongman,

Bedankt voor je reactie.
Wat jij zegt is mij bekend maar dat is niet de bedoeling.

Het is echt de bedoeling dat de geknipte regel in een ander tabblad geplakt moet worden die moet dienen als archief.
Het eerste tabblad zal steeds opnieuw ingevuld worden.

Bestaat er een manier om dus een een regel in de eerste tabblad te knippen naar een ander tabblad maar dat de onderliggende formules in het eerste tabblad actief blijven?

Groet,
Night Owl

Beste emields,

Wat bizar goed dit!
Dank je wel!
Ik zie dat je VBA gebruikt hebt.
Iets waar ik (nog) te weinig van weet.
Alles wat je gedaan hebt ga ik nu proberen te ontdekken zodat ik dit kan toepassen op het werkelijke bestand waar ik dit wil toepassen.

Nogmaals enorm bedankt emields!

Groet,
Night Owl

De macro doet niets anders dan de suggestie van @roeljongman. Kopiëren --> plakken speciaal waarden op een nieuwe locatie --> a1 leegmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan