• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij + Kolom beide tegelijk vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitje

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Heey Allemaal,

Ben tegen een probleem opgelopen waarvan ik eigenlijk niet eens weet of het wel mogelijk is, maar om dat te weten te komen zit ik hier wel goed :)

Wat ik graag wil is een rij EN een kolom vastzetten. Net als titelsblokkeren. Echter zoals ik dat nu doe is het niet helemaal wat ik wil. Wat ik nu gedaan heb is cel G8 geselecteerd en dan titelsblokeren gekozen. Alle rijen erboven en links ervan worden netjes geblokkeerd. Wanneer ik nu naar boven en beneden scroll, scrollen alsnog de kolommen A t/m F mij op en neer. Dat is dus precies wat ik niet wil. wanneer ik links en rechts scroll blijven ze wel gewoon netjes staan.

Wat dus de bedoeling is, is dat in in het bestand alleen met de rijen vanaf 8 kan scrollen en de kolommen vanaf G, de rest moet welke kant ik ook opscroll vast blijven staan.

Heb er een voorbeeld bestand bij gedaan zoals ik het nu heb maar dus niet wil. De cellen waar nu waarde in staan zijn de cellen die ik graag vast wil hebben.

Tnx alvast

Bijlagen

Hoi,

Dat kan ook niet anders.
Als je naar rechts 'scrolt' dan gaan alle kolommen mee, dus ook die van de rijen één t/m zeven
Als je naar beneden 'scrolt' dan gaan alle rijen mee, dus ook die van de kolommen A t/m F

Beste Whitje,

Ik denk dat jij beter een tweede venster kunt openen van hetzelfde bestand en dan beide vensters horizontaal boven elkaar moet tonen. Dan kun je zelfs in twee werkbladen tegelijkertijd werken, maar ook in het ene venster scrollen terwijl in het andere alles blijft staan.
Hoe dat gaat in Excel 2007 weet ik nog niet, maar het kan in 2003.

Richard

oke dus ik zal een hele andere oplossingen moeten gaan vinden, doen we dat, bedankt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan