Hallo,
Ik heb een Excel bestand met drie sheets. In sheet 1 staat een lange lijst met namen (paar duizend), in sheet 2 een lijst met meldingen. In zo'n melding staat bijv dat in rij 502 van sheet 1 een fout staat (oorzaak doet hier niet terzake). Wat ik wil is dat in sheet 3 de rijen uit sheet 1 komen te staan waarvoor in sheet 2 een melding is gemaakt.
Dus ik moet een soort VLOOKUP hebben die op basis van de melding in sheet 2 de betreffende rij uit sheet 1 kopieert naar sheet 3. Maar, ik krijg het niet voor elkaar om rijen te kopieren, is daar een trucje voor of moet ik iets anders dan VLOOKUP gebruiken? Het liefst gebruik ik de functionaliteit in een macro omdat ik vaker dergelijke lijsten krijg.
Het lukt me nu wel, maar het is erg veel handwerk (nummers toevoegen, zoeken, filters werkt ook maar een beetje...) en kost dus veel tijd. Hulp is bijzonder welkom.
Groeten
Ik heb een Excel bestand met drie sheets. In sheet 1 staat een lange lijst met namen (paar duizend), in sheet 2 een lijst met meldingen. In zo'n melding staat bijv dat in rij 502 van sheet 1 een fout staat (oorzaak doet hier niet terzake). Wat ik wil is dat in sheet 3 de rijen uit sheet 1 komen te staan waarvoor in sheet 2 een melding is gemaakt.
Dus ik moet een soort VLOOKUP hebben die op basis van de melding in sheet 2 de betreffende rij uit sheet 1 kopieert naar sheet 3. Maar, ik krijg het niet voor elkaar om rijen te kopieren, is daar een trucje voor of moet ik iets anders dan VLOOKUP gebruiken? Het liefst gebruik ik de functionaliteit in een macro omdat ik vaker dergelijke lijsten krijg.
Het lukt me nu wel, maar het is erg veel handwerk (nummers toevoegen, zoeken, filters werkt ook maar een beetje...) en kost dus veel tijd. Hulp is bijzonder welkom.
Groeten