Rij niet overschrijven met userform bij reeds ingevulde gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrikkeS

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2022
Bekijk bijlage 220319 V1 helpmij.nl.xlsmBen een werkboek aan het maken waar een 100 tal rijen zijn onderverdeeld in 20 kamer waarvan elks 5 bedden. Deze worden ingevuld met een userform maar zou deze graag beveiligen zodat ik de gegevens die bij de gekozen kamer of bed niet worden overschreven als deze reeds al ingevuld is, deze mag enkel door een druk op een bepaalde knop verwijderd worden maar nog wel bewaard moet blijven voor een bepaalde tijd.
een voorbeeld kan ik niet echt geven mits deze informatie niet gedeeld mag worden.
Ik hoop ook dat het voorbeeld hier zichtbaar is, eerste keer dat ik dit doe.

Laatst bewerkt:
Een voorbeeld kan altijd.

Laatst bewerkt:
hierbij het voorbeeld
bij database kan je kiezen met cmb om naar schakelmenu te gaan, kies een bewoner toevoegen om userform te open.
bij het invullen van deze userform zoek ik dus een beveiliging wanneer er al gegevens in de database staat
vb:
Als er in kamer 3 bed A al iemand staat genoteerd, mogen deze niet worden overschreven.
Voor het verwijderen van deze rij moet nog aan gewerkt worden, deze moet namelijk voor een paar dagen bijgehouden worden om daarna (automatisch) definitief verwijderd te worden.
wie kan mij hierbij op weg helpen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je bent begonnen aan een groot projekt.
Daarvoor is het handig dat je kennis hebt van het programma waarmee je werkt.
Jouw huidige kennis van Excel is daarvoor onvoldoende.
Jouw werkgever, niet de kleinste in Vlaanderen, heeft de middelen dit soort applicaties door professionals te laten bouwen.

- de opmaak van een werkblad/userform is het laatste waaraan je aandacht moet besteden
- de struktuur van de gegevens en de ergonomie van de invoer zijn belangrijk.
- maak geen gebruik van freeze panes
- gebruik geen samengevoegde cellen
- gebruik geen verborgen rijen/kolommen
- gebruik geen overbodige afbeeldingen (vooral niet als ze alleen uit tekst bestaan).
- gebruik dynamische tabellen
- wel/geen TV behoort natuutlijk 1 kolom te zijn met waarde ja/nee, 0/1 bijv.

groot gelijk

beste,

Alvast bedankt voor uw eerlijk antwoord.
Bij deze moet ik u volkomen gelijk geven,
Ik ben dan ook maar een beginneling die gewoon wat wil bijleren, en ja misschien heb ik nog te weinig kennis van dit allemaal.
Maar als je niets doet, leer je ook niets!
Ik doe dit gewoon voor mijzelf, en moest er toch iets moois uit vloeien is dat maar meegenomen,
Kan ook oefeningetjes maken waar ik mijzelf ook mee bezig hou, maar pas dit graag toe op iets wat een meerwaarde zou kunnen zijn.
Niets moet alles kan.
Wat de werkgever betreft, ook weer volkomen met uw eens.
Als je moest weten hoe wij moeten werken en welke frustraties er uit vloeien zou jij ook hetzelfde doen als je een beetje begaan bent met de job.
Toch blijf ik doorgaan en respecteer ik uw standpunt.
Als er mensen zijn die mij willen en kunnen verder helpen vind ik gewoon top, dat dit nog kan, mag en zelfs nog bestaat.
Bij deze wil ik dan Emields nog eens bedanken om mij verder te helpen en hoop in de toekomst misschien ook andere te kunnen helpen. Al zal dat nog wel wat enige tijd en energie kosten om op het zelfde niveau te geraken. maar de aanhouder wint!
gr
KrikkeS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan