Hallo,
Ik ben voor een schoolproject bezig met een website, waarop iedereen zijn eigen pagina heeft. Iedereen moet elkaars pagina kunnen bereiken. Om simpel te beginnen was ik bezig met een gewone link. Ik heb hiervoor het volgende script bedacht:
Alleen nu geeft de array: $resultaat["$x"] niet meer dan de eerste variabele (0) weer.
Persoonlijk dacht ik dat het probleem lag bij $resultaat = mysql_fetch_array($querry,MYSQL_BOTH); omdat ik in plaats van 1 rij met verschillende kolommen hier gebruik maak van 1 kolom met verschillende rijen.
Persoonlijk zou ik niet weten wat ik dan in moet vullen om de goede gegevens eruit te halen.
Bovendien geeft de teller voor het aantal rijen de volgende foutmelding
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, array given in L:\Xammp\xampp\htdocs\Project Inloggen\kiezen.php on line 34
Line 34 is hierboven regel 13
Groetjes,
Jorryt Tichelaar
Ik ben voor een schoolproject bezig met een website, waarop iedereen zijn eigen pagina heeft. Iedereen moet elkaars pagina kunnen bereiken. Om simpel te beginnen was ik bezig met een gewone link. Ik heb hiervoor het volgende script bedacht:
PHP:
<?php
//verbinding maken met de database
$mysql = mysql_connect("localhost","x","x") or die("Fout: Er is geen verbinding met de MySQL-server tot stand gebracht!");
mysql_select_db("jtmovie",$mysql) or die("Fout: Het openen van de database is mislukt!");
// Alle namen uit de leden tabel halen
$querry = mysql_query("SELECT naam FROM leden",$mysql) or die("De toevoegquery op de database is mislukt!");
//er iets fatsoenlijks van maken
$resultaat = mysql_fetch_array($querry,MYSQL_BOTH);
//kijken hoeveel rijen/gebuikers er zijn
$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
// functie maken die met een variable de link print
function naamprinten($naam) {
print "<a href=\"leden/$naam.php\">$naam</a>";
}
//daadwerkelijk de functie uitvoeren. Met lus zodat ze allemaal weergeven worden (aangezien nul ook meetelt, aantal -1)
for ($x = 0 ; $x <= $aantal-1 ; $x++)
{
naamprinten($resultaat["$x"]);
}
//database verbinding afsluiten
mysql_close($mysql) or die("Het verbreken van de verbinding met de MySQL-server is mislukt!");
?>
Alleen nu geeft de array: $resultaat["$x"] niet meer dan de eerste variabele (0) weer.
Persoonlijk dacht ik dat het probleem lag bij $resultaat = mysql_fetch_array($querry,MYSQL_BOTH); omdat ik in plaats van 1 rij met verschillende kolommen hier gebruik maak van 1 kolom met verschillende rijen.
Persoonlijk zou ik niet weten wat ik dan in moet vullen om de goede gegevens eruit te halen.
Bovendien geeft de teller voor het aantal rijen de volgende foutmelding
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, array given in L:\Xammp\xampp\htdocs\Project Inloggen\kiezen.php on line 34
Line 34 is hierboven regel 13
Groetjes,
Jorryt Tichelaar
Laatst bewerkt: