Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
@ Roncancio
Mooie oplossing, maar ik vroeg me nu het volgende af:
Prospero wilde hem verbergen en niet verwijderen.
Dan wil hij er waarschijnlijk ooit nog eens iets in kunnn aanpassen.
Maar hoe krijgt hij die rij nu ooit weer te zien?
Ik heb die code proberen te activeren via een opdrachtknop (om ook een knop te maken om de rij weer zichtbaar te maken) maar dat lukt niet.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 4 Then Target.EntireRow.Hidden = Target.Value = 0
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Rows(Range("A1").Value).Hidden = False
End Sub
For rij = 1 To 100
If Cells(rij, "D").Value =0 Then
Rows(rij).Hidden = False
End If
Next rij
In dat geval zou ik gewoon de cellen selecteren en ze weer zichtbaar maken. Dus zonder VBA.Hallo Roncancio,
Je mag het gerust kritisch noemen hoor. Opbouwend kritisch mag toch?
Ofschoon jouw oplossing nog steeds kan, zou ik er niet blij mee zijn.
Immers, misschien heeft Prosperos wel 50 rijen met waarde 0 in kolom D.
Dan moet hij ze allemaal een voor een gaan intikken om ze weer zichtbaar te krijgen en er iets in te voeren.
Waarna ze meteen ook weer verborgen wordt als hij een andere rij even zichbaar wil hebben (klopt toch hè?)
Ik dacht daarom aan een knop met iets in de trant van:
Voordeel daarvan is dat je hem gemakkelijk kunt terugdraaien met een andere knop.Code:For rij = 1 To 100 If Cells(rij, "D").Value =0 Then Rows(rij).Hidden = False End If Next rij
Maar ik hoop dat jij hem nu nog mooier gaat maken.
Groetjes,
Ger
@ Roncancio,
Ja zeker, maar dan moet je al die cellen (die heel verspreid kunnen zijn) afzonderlijk selecteren.
En het moest juist op voorwaarde dat kolom D 0 was.
Groetjes,
Ger
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.