• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verplaatsen in Excel met bepaalde waarde in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carmina

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Hallo,

Ik wil graag het volgende:

In een excelbestand heb ik een kolom Status´die de waarde "afgehandeld" kan bevatten.
Elke maand moet ik een overzicht maken van de, in een bepaalde maand, afgehandelde zaken. Elke maand is dat dus weer anders.
Nu zou ik graag de rijen die EN afgehandeld zijn EN van een bepaalde maand zijn, willen kopiëren naar een ander blad.
Nu zit ik met de hand te zoeken wat in een bepaalde maand is afgehandeld om deze rij dan te kopiëren naar een ander blad. Dit moet toch eenvoudiger kunnen dacht ik zo...

Ik ben nu al een tijdje aan het `vogelen´ hoe dat zou kunnen en moeten, maar ik kom er niet uit.

Is er iemand die mij kan helpen.

Ik zal het bestandje bijvoegen...

Bekijk bijlage TESTTEST REGEL KOPIEREN 1.xlsx

Alvast dank

Carmina, kijk eens of je hier iets mee bent.
Als je de status op "afgehandeld" zet, wordt eerst de maand toegevoegd en vervolgens wordt de rij verplaatst naar een ander blad.
Op het tabblad "afgehandeld" is een filter geplaatst in de kolom "Maand", zodat je een bepaalde maand kan uitfilteren.
Je ziet maar of je er iets mee kan.

Bekijk bijlage TESTTEST REGEL KOPIEREN 1 (1).xlsm

Hallo Jean Paul,

Dank voor je reactie.

Zie er goed uit.

Kleine opmerking... misschien wil je dat nog verhelpen; rij 6 en 7 op tabblad filter correspondeert niet met elkaar... Naam staat onder nummer, locatie staat onder naam... de kolommen zijn dus onderling eentje verschoven.
En het is belangrijk dat ik de opdrachtnummers mee krijg.

Ik hoop dat je me nog even hiermee kunt helpen.

Alvast dank!

Rij verplaatsen

Carmina, kijk eens of je hier iets mee bent.
Als je de status op "afgehandeld" zet, wordt eerst de maand toegevoegd en vervolgens wordt de rij verplaatst naar een ander blad.
Op het tabblad "afgehandeld" is een filter geplaatst in de kolom "Maand", zodat je een bepaalde maand kan uitfilteren.
Je ziet maar of je er iets mee kan.

Bekijk bijlage 216501

Hallo Wieter,

Jouw oplossing ziet er heel mooi uit.
Is het mogelijk dat de rij die afgehandeld is, gekopieerd kan worden naar een ander blad en dat de rij NIET wordt verwijderd in het oorspronkelijke blad?

Alvast dank!

groetjes,
Carmina

Beste JeanPaul,

Ik heb mijn sheet aangepast, maar nog niet zoals het zou moeten.
Het rare is dat van bijvoorbeeld de maand augustus, de filter maar een gedeelte meeneemt.
Ik kan niet ontdekken waar dit nu aan ligt...

Zou je nog een keertje willen checken?

Bekijk bijlage TESTTEST JeanPaul 1(jp3).xlsm

Alvast dank...
groetjes,
Carmina

Carmina, ik zou toch naar gaan voor de oplossing van Jean Paul. Zijn voorbeeld is professioneler (knap J P!!!).
Als je toch mijn voorbeeld zou verkiezen, heb ik een nieuw bestand toegevoegd, waarbij de afgehandelde regel niet meer geknipt wordt.

PS. De maand die geplaatst wordt, is de maand waarop je de regel op afgehandeld zet, en niet de datum van het laatste bezoek.

Bekijk bijlage TESTTEST REGEL KOPIEREN 2.xlsm

Laatst bewerkt:
Hallo Wieter,

Dank je wel voor de oplossing. Ik vind jullie beiden oplossingen geniaal, voor een leek als ik.
Dank je wel voor de geboden oplossing.

Die van jou geeft me een mooi overzicht op een nieuw blad.

De oplossing van JeanPaul is een beknopte weergave.

Beiden vind ik heel fijn om mee te werken.

Dus allebei bedankt!

Misschien krijg ik die van JeanPaul ook nog in een verbeterde versie!

Groetjes,
Carmina

Hoi JeanPaul,

Hartstikke bedankt met de oplossing!
Hier zit een gelukkig mens...

Ook Wieter alsnog bedankt!

Groetjes,
Carmina

Hoi Jean Paul

Je hebt me een aantal weken geleden geholpen met een excelvraag over het verplaatsen van afgehandelde opdrachten per maand.

Zou jij eens kunnen kijken of ook de kolom met de totaaltijd meegenomen kan worden in de macro?

Bekijk bijlage Test macro met tijd.xlsm

Je zou me er erg blij mee maken.

Alvast dank.

Vriendelijke groet,
Carmina

Gelukt!!!

Hoi JeanPaul,

Hoe leuk is het om iemand gelukkig te kunnen maken!!!
Jouw week is in ieder geval goed begonnen... je hebt mij superblij gemaakt!!!

Dank je en heel veel plezier verder in het oplossen van de lastige excelvragen!

Hartelijke groet,
Carmina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan