• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verplaatsen obv inhoud cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KleintjeOpKantoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2018
Beste Forum leden,

Ik heb een to-do lijst in excel. Nu wil ik graag dat een taak (oftewel een rij) die ik op 'klaar' gezet het in de kolom status automatisch verplaatst naar het tabblad voltooid. Maar ik heb geen idee hoe! Is er iemand die ik mijn bestand mag toesturen en die dit voor mij kan toepassen op het document?

Let me know!

Bijlagen

Met deze Worksheet_Change event achter werkblad To-Do:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 4 Then
        If Target = "Klaar" Then
            Rows(Target.Row).Copy Sheets("Voltooid").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)
            Rows(Target.Row).Delete Shift:=xlUp
        End If
    End If
End Sub

Hi AHulpje,

Wat jij nu stuurt is voor mij echt arabisch :(. Wat zou ik met die code moeten? Moet ik die ergens toevoegen, zo ja waar en hoe? Ik ben echt een basis gebruiker van Excell. Of zou je hem voor mij in het document kunnen toepassen en het bestand dan weer terug naar mij kunnen sturen?

Vera,

AHulpje geeft in zijn reactie ook aan wat de bedoeling is, maar in deze bijlage heb ik dat voor je uitgevoerd.

LT OP: als je dit bestand opent dan moet je macro's toestaan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan