abevleeming
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jan 2012
Na vrijdag fantastisch geholpen te zijn met mijn eerste knelpunt ben ik bij de tweede aangekomen:
Ik wil graag een macro die op basis van lege celwaarden (cel is óf leeg, of "x") in kolom I, de rij laten verwijderen. Via Kolom A kan het beste het einde aangegeven worden.
Knelpunt:
Rij 1 t/m 5 zijn titelrijen die niet verwijderd mogen worden.
Wat ik wil:
- met de knop "updaten" in tabblad "valide eisen" moet excel kolom I van dat tabblad nalopen op lege cellen en daarvan de rijen verwijderen
- met de knop "updaten" in tabblad "valide verwerkte eisen" moet excel kolom J van dat tabblad nalopen op lege cellen en daarvan de rijen verwijderen
De overige knoppen bevatten activiteiten die al functioneren (hoewel, de activiteit "updaten" dus nog niet...)
Het betreffende bestand:
Bekijk bijlage Helpmij.xlsm
Ik heb vrijwel alle fora en Google afgestruind en (combinerend/aanpassend) nog niet tot de juiste VBA code gekomen. Ik heb het gevoel dat het niet moeilijk kan zijn maar tot nu toe valt dat dus vies tegen...
Hieronder een paar van mijn pogingen die niet werkten:
Deze pakt alle lege cellen in kolom I mee...
Deze slaat telkens een rij over na het verwijderen...
En deze geeft een foutmelding bij het specificeren van de range:
Ik wil graag een macro die op basis van lege celwaarden (cel is óf leeg, of "x") in kolom I, de rij laten verwijderen. Via Kolom A kan het beste het einde aangegeven worden.
Knelpunt:
Rij 1 t/m 5 zijn titelrijen die niet verwijderd mogen worden.
Wat ik wil:
- met de knop "updaten" in tabblad "valide eisen" moet excel kolom I van dat tabblad nalopen op lege cellen en daarvan de rijen verwijderen
- met de knop "updaten" in tabblad "valide verwerkte eisen" moet excel kolom J van dat tabblad nalopen op lege cellen en daarvan de rijen verwijderen
De overige knoppen bevatten activiteiten die al functioneren (hoewel, de activiteit "updaten" dus nog niet...)
Het betreffende bestand:
Bekijk bijlage Helpmij.xlsm
Ik heb vrijwel alle fora en Google afgestruind en (combinerend/aanpassend) nog niet tot de juiste VBA code gekomen. Ik heb het gevoel dat het niet moeilijk kan zijn maar tot nu toe valt dat dus vies tegen...
Hieronder een paar van mijn pogingen die niet werkten:
Deze pakt alle lege cellen in kolom I mee...
Code:
Sub Updaten_valide()
Lr = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
Dim lRij As Long
For lRij = Range("I5").End(xlUp).Row To 1 Step -1
If Range("I" & lRij).Value = "" Then
Range("" & lRij & ":" & lRij & "").Rows.Delete
End If
Next
Range("A5").Select
End Sub
Deze slaat telkens een rij over na het verwijderen...
Code:
Sub Updaten_valide()
totalrows = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
For Row = 5 To totalrows
If Cells(Row, 9).Value = vbEmpty Then
Rows(Row).Delete Shift:=xlUp
End If
Next Row
End Sub
En deze geeft een foutmelding bij het specificeren van de range:
Code:
Lr = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row