Opgelost Rijbewijs foto in Iphone Wallet

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris15

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2016
Berichten
552
Ik wil graag mijn gescande rijbewijs foto in de Iphone Wallet krijgen, is dit mogelijk?
Misschien is daar een trucje voor?

Ik heb het al geprobeerd met Pass4Wallet, maar ik kom er niet uit.

Ik heb de scan van mijn rijbewijs nu in notities staan, maar in de Wallet is natuurlijk beter.
 
Lijkt alleen in de VS te kunnen, iig niet in NL:
Je kunt zelf heel eenvoudig vinden door je vraag in Google te typen, ik heb jouw vraag kort in Google gezet:
Jouw vraag hier typen kost imho meer tijd dat dit in Google te doen.

Er wordt wel aan gewerk in Europa, maar zie het nog niet zo snel staan wanneer het nu echt kan:

Stand van zaken maart 2023:
In het verslag over de voorgestelde herziening, dat is goedgekeurd door de Parlementaire commissie industrie, onderzoek en energie, wordt benadrukt hoe belangrijk het is dat de nationale systemen met elkaar samenwerken, eenvoudig te gebruiken zijn en dat de burgers controle hebben over hun persoonsgegevens. De tekst werd tijdens de plenaire vergadering goedgekeurd en de EP-leden zijn nu klaar om met de Raad te onderhandelen over de definitieve vorm van de wet.
Ze zijn dus nog bezig met de definitieve vorm...
 
Laatst bewerkt:
Lees even goed wat mijn vraag is Route 99....

Ik wil een foto (scan van mijn rijbewijs) in mijn Iphone Wallet plaatsen.
Dus niet het origineel rijbewijs maar een foto!
Dus ik kan de vraag ook zo stellen: Hoe zet ik een foto in mijn Iphone Wallet.

Natuurlijk heb ik op Google gezocht maar niet het antwoord gevonden.
 
Je kreeg een prima (en ter zake doend) antwoord, met als essentie: het kan niet.
Foto in wallet.png
 
Wellicht een betere oplossing voor jou (het had geholpen als je had verteld waarom je een foto van je rijbewijs in de Wallet wil hebben) is misschien StoCard; dat gebruik ik zelf om allerlei kaarten in op te slaan, waaronder rijbewijs en paspoort. Die kun je namelijk daarin ook gewoon scannen en daar kun je dus wél twee foto's (voor- en acxhterkant) van je kaarten aan toevoegen. Dan heb je ze als foto bewaard in een app, maar staan ze niet in je Foto's app.
 
Hoi OctaFish, ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb StoCard geïnstalleerd, maar zie niet hie ik de foto van mijn rijbewijs kan toevoegen.
Kan het uitleggen? 👍
 
Vrij simpel toch; als je een nieuwe kaart toevoegt d.m.v. de Plus knop, en de optie <Andere kaart>, kun je de barcode scannen van je rijbewijs (als je dat wilt natuurlijk; ik heb dat wel gedaan) en daarna kun je in de gemaakte kaart twee foto's toevoegen. Maar las je stap 1 en stap 2 hebt gedaan, kun je i.p.v. je rijbewijs scannen ook al gelijk een foto toevoegen.

IMG_7078.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooie oplossing, OctaFish ! Ik ga er gebruik van maken !
 
Rijbewijzen van tegenwoordig (sinds 2014 naar ik dacht) hebben geen barcode meer.
 
De QR die achterop staat, staat ook je gehele documentnummer in, welke ook aan de voorkant geheel onderaan gedrukt staat, word weergegeven als nummer ..
Vervolgens kun je afbeeldingen (voorkant/achterkant) toevoegen aan deze kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan