Cow18; Ik heb in mijn vraag genoemd dat het bijgevoegde Excelbestand maar een heel klein deel is van het echte bestand. Dat bestaat uit 4 tabbladen, namelijk "Uitslag", "Deelnemers", "Score-overzicht" en "Ranglijst". Op de laatste twee worden de scores van de deelnemers gesorteerd en gepubliceerd. Om het toegevoegde bestand beperkt te houden heb ik de laatste twee tabbladen verwijderd en het tabblad "Deelnemers" van 200 velden teruggebracht naar 4 velden. Het systeem met puntentelling en sorteren van de ranglijsten en dergelijke werkt prima. Daar hoef ik niets aan te veranderen en dat is ook niet mijn vraag. Mijn vraag zal ik nogmaals proberen uit te leggen.
In het tabblad "Deelnemers" staan 3 rijen (24, 25 en 26) met de letters ER. Nu wil ik deze 3 rijen kopiëren met dezelfde kleur en tekst over de 200 deelnemersvelden die eronder liggen, waarvan er maar 4 in het bijgevoegde voorbeeldbestand zijn afgebeeld. Dit lijkt mij toch duidelijk uitgelegd. Ik ben niet zo bedreven met Excel, enigzins gevorderd, en het lukt mij niet dit voor elkaar te krijgen. Niet met filter, niet met kopiëren en plakken en niet met zoeken /vervangen. De gekopieerde rijen schuiven niet door maar overschrijven de eerste 2 rijen van het volgende veld. Dit zou voor een ver gevorderd of misschien zelfs een crack in Excel zoals u toch uit te leggen moeten zijn, hoop ik.
Groet, Thom