• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch invullen op basis van het vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekvanMeer

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Beste,

Al even ben ik op zoek naar een simpele manier om cellen in te vullen op basis van het vergelijken van 2 kolommen.

In de bijlage vind je 2 tabbladen waarbij in het 1e tabblad de kolommen F/G/H/I/J leeg zijn.
Graag zou ik zien dat deze kollommen automatisch ingevuld worden op basis van de nummers die in kolom D (1e tabblad) staan; kolom D (1e tabblad) dient dan vergeleken te worden met kolom A van het 2e tabblad.
Bij een match zouden dan automatisch de kolommen F/G/H/I/J ingevuld worden met de waardes die in dezelfde rij, in de kolommen C/D/E/F/G staan.

Hopelijk is dit relaas een beetje duidelijk :)
Aangezien het over tienduizenden rijen gaat, hoop ik dat dit uberhaupt mogelijk is!

Vast enorm bedankt voor de hulp! :D

Groeten,
Niek

Bijlagen

Voor F2:
Code:
=VERT.ZOEKEN($D2;'Artikel omschrijvingen'!$B$2:$G$240;KOLOM(B1);0)
Over 10000 regels en 5 kolommen kan dit wel eens traag worden. Daarom ook nog een alternatief: Power Query gebruiken. Laad de 2 tabellen (queries) in, en koppel ze daarna als een nieuwe tabel. Resultaat: zie bijlage. Dit zal een stuk sneller werken als 50000 zoekfuncties in een werkblad.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is natuurlijk geweldig :D
Ik zit nog te vogelen hoe ik dit kan bewerkstelligen haha :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan