• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch uitlezen over tabbladen heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tikifg

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Hey,

Ik heb volgend probleem en ik vermoed dat het gemakkelijk op te lossen is, maar mijn excelkennis is niet zo groot :o

Ik moet gegevens van 1 tabblad naar een ander overbrengen en kan dat manueel doen, maar dat betekent 100en formules invoeren terwijl ik vermoed dat het ook automatisch kan.
Omdat het wat moeilijk is om het te schetsen heb ik er onmiddellijk een voorbeeld bestand bijgestopt. Bedoeling is dat de gegevens van blad1 gekopieerd worden naar de juiste kolommen in blad 2....

Iemand enig idee?

Dank

TikifgBekijk bijlage TestBestand.xlsx

De hele tabel op blad1 selecteren - copiëren en dan op blad2 plaaken Speciaal - Transponeren.
En dan eens kijken.....

bedankt voor de reactie, maar als er een kruisje verandert op blad1, moet het ook automatisch op blad 2 worden aangepast. Het is een onderdeel van een grotere excel :)

Wat is de zin van 2 tabs met identieke gegevens?
Je wil niet veel formules maar toch alles dubbel hebben, dat wordt moeilijk.

Kijk eens of dit iets is om uw probleem op te lossen.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar is niet echt wat ik zocht...
Het is niet dat ik niet veel formules wil, maar is veel werk om ze allemaal een voor een in te typen.
Ik heb een goede formule gevonden, maar zou die moeten kunnen kopiëren van de ene naar de andere cel.
de formule die ik nu gebruik is eenvoudig: =Toetsmatrix!AK13; als ik die naar rechts sleep zou die =Toetsmatrix!AL13, =Toetsmatrix!AM13, .... moeten worden;
als ik ze naar beneden sleep zou het =Toetsmatrix!AK14, =Toetsmatrix!AK15, ... moeten worden, maar dat lukt niet echt; als ik ze naar recht sleep veranderen de cijfers en niet de letters

En wat denk je dat jouw formule anders doet dan de mijne?

+/-5 toetsaanslagen en je tabel is klaar voor gebruik als je mijn methode toepast.

Wel eens iets over 'doorvoeren met de vulgreep' gelezen?

Ga in cel B2 eens in de rechterbenedenhoek staan met je cursor, deze wijzigt nu in een kruisje.
Sleep dit nu naar rechts/beneden.
En zie wat er gebeurt.

Je kan met formules niet een op een overzetten en tegelijkertijd transponeren.

Twee andere opties

Met Index
Code:
=INDEX(Blad1!$A$1:$L$28;KOLOM();RIJ())

Met transponeren. Dit is een matrixformule en hoe het werkt zal je even moeten opzoeken.
Code:
=TRANSPONEREN(Blad1!$B$2:$L$28)

@Cobbe, Bijzondere constructie. Nog nooit eerder gezien dat het op deze manier ook kan.:thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan