• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen automatisch verwijderen en terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
rijen automatisch verdwijnen en terughalen

Het volgende:

Een cel uit een rij krijgt uit een formule een getal toegekend. Als dit getal bijvoorbeeld 0 is moet de rij verdwijnen (echt verdwijnen, dus geen voorwaardelijke opmaak etc). Wordt dit getal anders dan 0 dan moet deze weer verschijnen. Deze formule wordt ingevuld door een gebruiker, dus dit hele proces moet automatisch zijn en automatisch geschieden op het moment dat het getal verandert (dus geen verdere acties benodigd).

Dit kan waarschijnlijk met een macro, echter ik ben geen programmeur. Het zou fijn zijn als iemand een code kent (met korte toelichting welke parameters ik zelf moet aanpassen om de voorwaarden te formuleren (dus welke rijen, bij welk getal, etc)) en kan vertellen hoe ik die code automatisch zijn werk kan laten doen. (dus niet gekoppeld aan een knop, het is belangrijk dat de macro reageert op een wijziging van het door de formule berekende cijfer).

Is dit op de een of andere manier mogelijk.

Alvast bedankt.

Eric

Laatst bewerkt:
Onderstaande code verbergt een rij indien er in een cel van die rij het getal 0 wordt geplaatst.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Value = 0 Then Range(Target.Row & ":" & Target.Row).EntireRow.Hidden = True
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Onderstaande code verbergt een rij indien er in een cel van die rij het getal 0 wordt geplaatst.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Value = 0 Then Range(Target.Row & ":" & Target.Row).EntireRow.Hidden = True
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alvast bedankt,

een keuzelijst bepaalt in mijn geval of er een cijfer 0 komt te staan. Als ik de keuzelijst gebruik, dan doet de macro daar niets mee. De macro werkt pas als ik op een willekeurige cel klik, terwijl ik zou willen dat deze direct reageert op mijn keuze uit de keuzelijst.

Is dit te realiseren??

met vriendelijke groet,

Eric

Alvast bedankt,

een keuzelijst bepaalt in mijn geval of er een cijfer 0 komt te staan. Als ik de keuzelijst gebruik, dan doet de macro daar niets mee. De macro werkt pas als ik op een willekeurige cel klik, terwijl ik zou willen dat deze direct reageert op mijn keuze uit de keuzelijst.

Is dit te realiseren??

met vriendelijke groet,

Eric

welke keuzelijst bedoel je? Validatie, combobox, listbox?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

welke keuzelijst bedoel je? Validatie, combobox, listbox?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik maak gebruik van een "keuzelijst met invoervak" (zo heet het in de NL-versie van Excel 2007). Oftwel een trekpijl, waaronder een x aantal keuzemogelijkheden zitten.

met vriendelijke groet,

Eric

ik maak gebruik van een "keuzelijst met invoervak" (zo heet het in de NL-versie van Excel 2007). Oftwel een trekpijl, waaronder een x aantal keuzemogelijkheden zitten.

met vriendelijke groet,

Eric

In het Engels een combobox.
Dus de gebruiker maakt een keuze uit de lijst en de waarde uit die lijst wordt gezocht op het werkblad? En die regel wordt verborgen?
Stuur anders als het kan een simpel voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

voorbeeld

In het Engels een combobox.
Dus de gebruiker maakt een keuze uit de lijst en de waarde uit die lijst wordt gezocht op het werkblad? En die regel wordt verborgen?
Stuur anders als het kan een simpel voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

zij bijlage voor mijn bedoeling.

mvg

eric

Bijlagen

Aangezien je verwijst naar cel D15 kan je onderstaande code aan de knop toevoegen.

Code:
Sub Vervolgkeuzelijst1_BijWijzigen()
If Range("D15").Value = 2 Then
    Range(ActiveCell.Row & ":" & ActiveCell.Row).EntireRow.Hidden = True
Else
    Range(ActiveCell.Row & ":" & ActiveCell.Row).EntireRow.Hidden = False
End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Aangezien je verwijst naar cel D15 kan je onderstaande code aan de knop toevoegen.

Code:
Sub Vervolgkeuzelijst1_BijWijzigen()
If Range("D15").Value = 2 Then
    Range(ActiveCell.Row & ":" & ActiveCell.Row).EntireRow.Hidden = True
Else
    Range(ActiveCell.Row & ":" & ActiveCell.Row).EntireRow.Hidden = False
End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heel erg bedankt, ik heb het voor elkaar. moest nog even wat bijschaven aan de code, maar het werkt zoals ik wil, zie ook bijlage.

Bedankt.

mvg Eric

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt, ik heb het voor elkaar. moest nog even wat bijschaven aan de code, maar het werkt zoals ik wil, zie ook bijlage.

Bedankt.

mvg Eric

Graag gedaan.
Gaarne de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan