• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen automatische kleuren na sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
In het tab blad laadlijst zouden de rijen vanaf kolom j automatische een kleur moeten krijgen op de volgende manier.

In kolom j (route) staat een route nummer deze staan gerangschikt van klein naar groot.
De routes om en om worden gekleur.
Regelmatig wordt er van een bepaalde rij de route nummer veranderd en sorteren we de velden j 6 tem o6 tot j 33 tem o 33.
Zo wordt alles terug gesorteerd per route.
Maar de gekleurde rijen kloppen dan niet meer.

Kan je met een macro er voor zorgen dat na het sorteren de rijen opnieuw gekleurd worden route om route .
Zoals nu in het vb bestand.

Bekijk bijlage vb bestand.zip
 
Via voorwaardelijke opmaak kun je dit regelen.
 

Bijlagen

  • vb bestand_1.zip
    25,8 KB · Weergaven: 31
Ik wilde net reageren @Willem, maar zag dat je me voor was.
Dus even een kijkje genomen.
Kan ook:=REST(RIJ();2)=0
 
Vraagje aan de formulegoeroes :)
Ik denk dat de bedoeling van TS eerder is per blok van gelijk nummer in kolom L om en om te kleuren. Is dit ook mogelijk met VW of moet hier dan VBA aan te pas komen ?
 
Via voorwaardelijke opmaak kun je dit regelen.

Dit is eigenlijk niet helemaal wat ik zou willen.

Het zou moeten kleuren op de route nummers en niet op de rij nummer.
Dus bv route 9060 heeft 4 adres dus heel route 9060 zou de zelfde kleur moeten hebben. zoals in bv bestand
route 9063 heeft 1 adres die route dan de ander kleur
route 9064 heeft 2 adres die moet weer de kleur krijgen van route 9060 en zo verder.
Dus zou eigenlijk moeten kleuren per route nummer.
 
dat kan gewoon in voorwaardelijke opmaak
in Q6 wordt =(J6<>J5)+Q5 end at doortrekken naar beneden
de vwo voor het bereik J6:N33 wordt =REST($Q6;2)=0 en daar kies je dan je gewenste opmaak bij.
Dan maak je voor gans het bereik de gewone opmaak ook nog een keer in orde en klaar is kees
 
@ Cow18
:thumb::thumb:
 
Ik vind het een rare telling @Cow18: =(J6<>J5)+Q5
Maar als oplossing mijn complimenten. :thumb::thumb:
 
dank je voor de complimentjes.
Zo eigenaardig is die telling toch ook niet (J6<>J5) levert een 0 of een 1 op al naargelang ze gelijk of verschillend zijn en dat opgetelt bij de vorige rij levert je het aantal verschillend ritnummers op
 
Ach natuurlijk: WAAR levert een 1, en ONWAAR levert een 0. :thumb::thumb:
Vrienden op bezoek gehad met een borreltje erbij, zorgt dat de hersenen iets vertragend werken. :eek::shocked:
Maar kom er maar op. :thumb:
 
dank je voor de complimentjes.
Zo eigenaardig is die telling toch ook niet (J6<>J5) levert een 0 of een 1 op al naargelang ze gelijk of verschillend zijn en dat opgetelt bij de vorige rij levert je het aantal verschillend ritnummers op

Bedankt voor de oplossing echt top:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan