• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen en formules sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

raggamuffin

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
ander maal gegroet aan allen,

gekomen bij het volgende probleem:

Ik heb drie macro's opgenomen om bepaalde rijen te sorteren in functie van een kolom. Ik dacht dat excel deze rijen automatisch als een gehel zag. Blijkbaar verkeerd gedacht want als ik deze macro's nu gebruik wordt alleen de kolom gesorteerd en de rest van de rij blijft vrij statisch. Wat doe ik verkeerd?

Bij de meest rechtse macro wil ik sorteren op de uitkomst van formules, maar deze doet helemaal niets.
Ik denk dat ik niet kan sorteren op de uitkomst van formules. Hoe kan ik dit wel doen?

Voor het gemak heb ik het bestand toegevoegd.

alvast bedankt en vele groetjes

Bijlagen

Paar problemen,

Het sorteren gaat alleen goed als alle kolommen ook kolomkoppen hebben dat is bij kolom P,R en S niet het geval. Ik heb er nu de letters a,b en c in gezet maar de kleur wit gemaakt zodat je het niet ziet.

Volgende probleem is dat je alleen de kolon selecteerd die je gaat sorteren, logisch toch dat de rest niet meer gaat...(toch?!) :)
Selecteerd dus de hele gebied en geef vervolgens aan welke kolom gesorteerd moet worden, de rest volgt dan automatisch.

Code wordt dan als bv volgt;
Sub code()
' sort on code
Range("C16:S82").Sort Key1:=Range("C16"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End Sub

Bijgaand een volledig aangepaste versie.
N.b. hij sorteerd niet veel, maar dat komt omdat het sorteren op welke kolom dan ook niets uitmaakt omdat de sortering in alle kolommen het zelfde is.
Als je echter wat waarden aanpast zie je dat i wel werkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als er ooit een prijs komt voor stomste vraag vrees ik dat ik een kansmaker word.

toch bedankt voor de oplossing!

U guys really rule!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan