• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen in 2 sheets met elkaar vergelijken met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

iAmRenzo

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Beetje vage titel, wellicht, ik kon het even niet anders omschrijvenl.
Ik heb in Excel een sheet met organisaties, projectnaam en een gekoppelde medewerker (we noemen dit contactmomenten, en is een lijst van honderden records).
In een ander sheet heb ik een lijst met organisaties die hierop positief gerageerd hebben (noem dit boekingen, die zijn er minder vanwege de conversieratio).
Ik wil eigenlijk weten (per medewerker) hoeveel contactmomenten zij hebben gehad binnen projecten en hoeveel van die organisaties een boeking hebben geplaatst.

Medewerker 1:
- 100 contactmomenten binnen project A
- 50 contactmomenten binnen project B
- 4 boekingen binnen project A
- 0 boekingen binnen project B

Medewerker 2:
etc.

Ik weet alleen even niet hoe ik dit voor elkaar krijg.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet zomaar een sheet kan uploaden met bedrijfsgegevens
Zeker,dat wordt hier op Helpmij ook niet verwacht. Moest je eens weten hoeveel keer Jan, Piet, Corneel, Katrien e.d. figuren hier voorbijkomen.:)
Als de helpers een representatief vbtje hebben kunnen ze veel doelgerichter helpen.
Kijk eens als je hiermee verder kan.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Bijlagen

Zeker,dat wordt hier op Helpmij ook niet verwacht. Moest je eens weten hoeveel keer Jan, Piet, Corneel, Katrien e.d. figuren hier voorbijkomen.:)
Als de helpers een representatief vbtje hebben kunnen ze veel doelgerichter helpen.
Kijk eens als je hiermee verder kan.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
Heel mooi! En in een keer goed.
Ik had lopen prutsen met allerlei formules (aantall.als, vert.zoeken) om zoiets te krijgen. Dat werkte ook maar is bij 1000'den records niet meer te overzien.
Ik zie dat jouw oplossing direct al laat zien dat als 2 verschillende mensen hetzelfde bedrijf bellen en er komt een boeking uit dat hij dat netjes in jouw overzicht zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan