Rijen in een formulier eruit filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartKoop

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2018
Hallo,

Zouden iemand mij met het volgende kunnen helpen? Ik heb een database met verschillende issues met verbeterpunten. Deze issues geef ik weer in een doorlopend formulier. Alleen dit formulier wordt op dit moment een beetje onoverzichtelijk doordat hij veel te lang wordt. Nu is mijn idee om een vinkje toe te voegen aan dit formulier waarbij je de keuze hebt om alleen issues weer te geven waarbij het veld "datum afronding" leeg is. Op die manier worden alleen de lopende issues nog maar weergegeven. Ik ben aan het zoeken geweest op internet, alleen kan zo niets vinden hoe ik dit kan maken. Weet één van jullie dit? Of is er misschien een andere optie die logischer is zodat ik in dit formulier alleen de niet ingevulde issues laat zien?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Plaats een checkbox in je formulierhoofding, bv. met de naam chkRunningIssuesOnly, en zet dan bij de de after update event code als:
Code:
if me.chkRunningIssuesOnly then
    me.filter = "mydate is null"
    me.filteron = true
else
    me.filteron = false
end if

check de code nog wel eens, want deze is zo uit het hoofd ingetikt zonder access te openen en ik werk normaal in een andere omgeving.

Hallo NoellaG,

Ik heb deze code geprobeerd. Alleen als ik de checkbox aan zet dan vraagt hij een parameterwaarde voor mydate. Ik heb mijn veld die leeg moet zijn al "mydate" genoemd. Daarnaast ben ik zelf ook aan het stoeien geweest door er het volgende van te maken:

Code:
    me.filter = me.mydate is null
    me.filteron = true
else
    me.filteron = false
end if

en

Code:
me.mydate = mydate

me.filter = me.mydate is null
    me.filteron = true
else
    me.filteron = false
end if

Alleen beide werken niet.

Je moet natuurlijk de code aanpassen naar je eigen veldnamen. Je hebt dus géén veld mydate, dus die veldnaam moet je ook niet gebruiken. Sowieso is de gegeven code fout.

We horen niks, maar deze code werkt feilloos:
Code:
Private Sub chkRunningIssuesOnly_Click()
    With Me
        If .chkRunningIssuesOnly = True Then
            .Filter = "[datum afronding] Is Null"
            .FilterOn = True
        Else
            .Filter = ""
            .FilterOn = False
        End If
    End With
End Sub

Hallo,

Excuses voor de late reactie, het was een beetje hectisch. Ik had mijn de datum afronding al "mydate" genoemd, daar had ik nog aan gedacht :) . Ik heb alleen helaas niet bedreven genoeg in VBA om dergelijke codes te schrijven of te controleren. Maar gelukkig doet hij het nu. Bedankt voor het helpen.

Een veldnaam als MyDate is natuurlijk een hele ongelukkige; die zegt niets over de waarde van dat veld. Gebruik altijd beschrijvende veldnamen, en liefst zonder spaties :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan