• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen in kolommen plaatsen (adressen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
1e rij: naam 1
2e rij: adres 1
3e rij: PC + woonplaats 1
4e rij: naam 2
5e rij: adres 2
6e rij: PC + woonplaats 2

etc.

Hoe krijg ik dit in kolommen? bv naam in A, adres in B, PC + woonplaats in C

:shocked:

Alles staat nu in kolom A en moet worden verdeeld over A-B-C:

rij 1 en 4 in A
rij 2 en 5 in B
rij 3 en 6 in C etc.

Ik weet niet of dit ook met transponeren kan want volgens mij zet deze functie een rij om in een kolom en vice versa (maar ik kan er natuurlijk ook vierkant naast zitten :D)

Ik was wat te simpel.
Het kan wel, alleen dan moet je de eerste drie selecteren, transponeren naar een rij en dan de volgende drie etc.

Dat kan nogal wat werk opleveren als het om een heel grote lijst gaat.
Het kan ook met een formule.
Uitleg
Uit het hoofd is de vertaling als volgt:
Code:
=VERSCHUIVING(A1;(RIJ()-1)*4+INTEGER((KOLOM()-3));REST(KOLOM()-3;1))
, maar daar ben ik eerlijk gezegd niet zeker van.
Nadeel is ook dat de gegevens uitkomst van een formule zijn ipv direct Data.
Voor het laatste lukt dat bij heel veel gegevens, bij mijn weten alleen met een macro

mvg Leo

ik heb 2 vb gemaakt hoe dat ik denk dat jij het wilt en dat alleen maar met doorkopieren.

1. celA1 tot C3 selecteren en doorkopieren naar onder automatisch aanpassing van de nummers

2 celE1 tot G3 selecteren en doorkopieren naar onder automatisch aanpassing van de nummers E2 tot G3 zijn blanco cellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Indien het een eenmalige (of 'af-en-toe') actie is, kan je het héél eenvoudig afhandelen. Je hebt 3 adresgegevens onder elkaar. Dus... copieer kolom A en plak die in kolom B én in kolom C. Je hebt nu dus 3x dezelfde data staan in kolom A, B en C. Delete nu cel B1 en delete de cellen C1 en C2 waardoor de cellen 'omhoog' schuiven. Om de 3 regels bevat de regel de juiste gegevens. Zet in cel D1 deze formule in...
Code:
=REST(RIJ()-1;3)=0
...en sleep die door naar het einde van je tabel. Kolom D copieren en plakken op dezelfde plaats 'als tekst' (om de formules kwijt te raken). Even sorteren op TRUE (waar) en de rest deleten. Klaar...

't Klinkt als veel werk, maar is in een paar tellen gepiept.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan