• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen invoegen mbh VBA na geselecteerde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Bekijk bijlage Names.xls
hello,

zou iemand me kunnen helpen, ben een leek op gebied macros en probeer door zo links en rechts wat macros te bekijken er zelf een te maken maar meestal bots ik op vreemde dingen

in bijgaand bestandje zou ik graag een lijn toevoegen door bijvoorbeeld op een cel te gaan staan. de rij ervoor of erna zou dan een blanco moeten ingevoegd worden. dit zal een cel zijn waar reeds een naam staat. door op een knop te drukken zou een lijn moeten ingevoegd worden. hiervoor heb ik reeds een lijn (die nu verborgen is) gemaakt die als template zou kunnen dienen.
ideaal zou zelfs zijn dat er een tweede knop zou zijn waar "new company" zou opstaan en dus een andere template zou ingevoegd worden. de eerste zou dan "new name" kunnen hernoemd worden

waarschijnlijk iets eenvoudig maar ik geraak er niet uit

alvast bedankt

Stefan

Laatst bewerkt:
dit zou toch een makkie moeten zijn voor diegenen die meer met VBA bezig zijn.
op een cel gaan staan en dan zou de lijn daaronder (of daarboven) moeten gekopieerd worden van een template ergens boven- of onderaan verborgen op het blad, afhankelijk van welke macro, lees knop, je selecteert.

Doe eens een bestandje waarin je uitlegt hoe en wat er moet gebeuren.

Cobbe

Bestandje zat erbij hoor. wat ik betracht is als ik op een cel in kolom B ga staan de de volgende rij ingevoegd wordt. hiervoor zou een template moeten gebruikt worden. template zit verborgen in rij 25. de knop "new customer" zou deze rij moeten invoegen. er zou dan ook nog een tweede rij moeten ingevoerd kunnen worden door nog op een andere nog te creeren knop te drukken. die template zou dan rij 26 bijvoorbeeld worden en een blanco zijn van rij 31 in het voorbeeldbestandje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan