• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen invoegen nadat value C1 = value C2

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijnZZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Hoi,

Twee sheets heb ik bijelkaar gezet mbv een macro met juiste layout, nu moet ik alleen nog ervoor zorgen dat deel 1 overeenkomt met deel 2.

deel 1 bestaat uit een kolom met markers 0 t/m 4000 , aardig opeenvolgend
deel 2 betaat uit een kolom met markers 0 t/m 4000 maar met extra meetdata per marker dus die loopt veel meer uit naar beneden : deel 1 moet in weze zoveel rijen (alleen voor bepaalde kolommen) naar beneden toe zodat mark 0 in kolom A overeenkomt met mark 0 in kolom B.
Zie bijgevoegd excel sheet met hetgeen wat ik bedoel, even een voorbeeld gemaakt. Sheet ' nu' is zoals het er nu uitziet en sheet ' straks' is wat het moet worden. Met de hand is ontiegelijk veel werk plus dat ik dit verschillende keren moet herhalen voor andere files.

Alvast bedankt.
Marijn

Bijlagen

Update Vraag: Hoe rijen in te voegen wanneer C1 getal = C2 getal

FF gevochten maar het werkt nu. Was even moeilijk om een verwijzing te vinden . Mijn probleem zat het in een paar cellen tegelijk te selecteren en daarna naar een volgende cell terug te verwijzen.

Solved!!

Sub Test ()

Range("G2").Select

While Not IsEmpty(ActiveCell)
If ActiveCell.Value = ActiveCell.Offset(1, 0).Value Then
Set myRange = ActiveCell.Offset(1, -6).Range("A1:E1")
myRange.Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
ActiveCell.Offset(0, 6).Range("A1").Select
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If

Wend
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug