Rijen invoegen werkblad met een actieve filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Forumleden,

Ik heb een vraag over het invoegen van een paar rijen terwijl er een filter is ingesteld.

Het vreemde is wanneer ik de actie handmatig verricht, dus op moment dat ik een macro opneem, dan werkt het prima en worden de geselecteerde regels keurig op een andere positie ingevoegd, maar zodra ik de macro afspeel, geeft deze een foutmelding (Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode Insert van klasse Range is mislukt).

Zodra ik in het filter klik op alles selecteren, dan werkt de macro wel. Het moet dus te maken hebben dat de code moeite heeft dat er een filter ingesteld staat.

Code:
Sub Test()
    Rows("939:943").Select
    Range("A943").Activate
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Copy
    Range("A929").Select
    [COLOR="#0000CD"]Selection.Insert Shift:=xlDown[/COLOR]
End Sub

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en het probleem weet op te lossen.

Alvast heel hartelijk dank.

Robert
 
Hahaha....was het maar zo. Het filter moet vanwege zwaarwegende redenen er op blijven
 
In een Excel blad kun je geen rijen invoegen; het aantal rijen is constant: 2^20.
Het enige wat je kunt doen is gegevens verplaatsen.
Maar waarom tussen bestaande gegevens ?
Je kunt aan ieder gegevensgebied gegevens toevoegen en die met sorteren in de gewenste volgorde zetten.

NB.
- In VBA gebruiken we nooit 'Select' of 'Activate'.

- In dit geval zijn 'zwaarwegende redenen' gebaseerd op onvoldoende kennis van Excel.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, mijn Excelkennis is sterk onder de maat en daarom ben ik ook zo blij met jullie.

Wat betreft Activate en Select doet Excel dat in dit geval zelf. Ik heb macro opgenomen en niet zelf geprogrammeerd.

Ik blijf het vreemd vinden dat wanneer ik zelf één of meerdere regels kopieer en deze willekeurig ergens tussenvoeg, ondanks dat het blad is voorzien van een filter, wel mogelijk is, maar zodra ik exacte dezelfde handeling door een macro laat uitvoeren het systeem een foutmelding geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan