• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen invoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter lupot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik zou in een kalender die ik gemaakt heb met ontvangsten nu ook de dagen die niet gewerkt zijn moeten invoegen met daarnaast als ontvangst "0" bestaat er een vlugge manier om dit vlug ertussen te krijgen? Invoegen.JPG

Ik moet dat voor een 4 tal kalenderjaren doen, ik zoek dus een manier om mij heel veel werk te besparen.

In een plaatje gaat dat zeker niet lukken.

Als je data in A1 en daaronder staat. Het ontvangst "0" deel begrijp ik niet helemaal.

Code:
Sub jvr()
 ar = Range("A1", Range("A" & Rows.Count).End(xlUp))
  For i = UBound(ar) To 2 Step -1
    a = Cells(i, 1).Value - Cells(i, 1).Offset(-1).Value - 1
    If a Then Cells(i, 1).Resize(a).Insert xlDown
  Next
End Sub

Laatst bewerkt:
In een plaatje gaat dat zeker niet lukken.

Haha, dat denk ik ook niet, het komt erop neer dat ik een excel heb waarin iedere week de zondag en maandag zou moeten tussenkomen, ik kan dat daar manueel tussen zetten met iedere keer rijen in te voegen, maar mijn vraag is of ik dat niet op een simpelere manier kan oplossen...

De bedoeling van die opmerking was dat je een voorbeeld documentje zou plaatsen ;)

En wat JVeer plaatste heb je al getest?

Als ik moet eerlijk zijn weet ik niet goed wat ik daarmee moet aanvangen.

In dat document is alles al ingevuld.

Het is ook niet handig als je je data in A7 laat starten.
Door te drukken op de knop zie je je gewenste output. Heb er ook even een controle in verwerkt waardoor je de macro niet zomaar 2x uit kan voeren.

De code is een macro die je in de VBA editor moet invoeren. Er is ook geen andere weg dan VBA mogelijk om dit automatisch te laten gebeuren.
Macro's vind je door te drukken op ALT + F11.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
<F5> zoeken op lege cellen en dan = bovenliggende cel +1 afsluiten met <Ctrl> + <Enter>. Geen macro voor nodig slechts wat basiskennis van Excel;)

Dat zou dan inderdaad deel 2 moeten zijn.
Ik veronderstelde dat de tussenliggende lege regels eerst gegenereerd moesten worden.

Dat zou dan inderdaad deel 2 moeten zijn.
Ik veronderstelde dat de tussenliggende lege regels eerst gegenereerd moesten worden.

Jullie hebben me heel erg op weg geholpen, bedankt top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan