Rijen knippen en plakken op een ander tabblad op basis van ingevulde cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Noro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Noro

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2014
Beste,

Het bijgevoegd test bestandje betreft een registratie file, waar een aantal parameters op ingevuld dienen te worden.
Graag wil ik een rij knippen en plakken op een ander tabblad op basis van 3 specifiek ingevulde cellen.
In het test bestandje zijn deze 3 parameters aangegeven met een groene kleur. Concreet betekend dit dat op het moment "Datum", "Test" en "Retourdatum" alle 3 zijn ingevuld, de regel geknipt wordt en geplakt wordt op het tabblad "Historische data".
Het bestand wordt gebruikt in excel 2010.

Zou iemand me hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt,
NORO

Test file: Bekijk bijlage Test_regelsveerwijderen.xlsm

Laatst bewerkt:
Misschien dat je meer reacties krijgt als je een bestand zonder wachtwoord op de VBA plaatst.

Als ik snel even naar je bestand kijk vraag ik me af waarom je een filter plaatst en cellen gaat opmaken die nog niet in gebruik zijn en niet gewoon gebruik maak van een tabel.
kijk bij invoegen => tabel

Niels

Laatst bewerkt:
Beste,

Het wachtwoord is inmiddels van het VBA bestand verwijderd.

Even wat meer uitleg over het gebruik van het model en de vraag:

Het model wordt gebruikt voor de verhuur van verschillende producten. Hiervoor dienen een aantal parameters ingevuld te worden. Wanneer een product verhuurd wordt zal er als eerste een begin datum geregistreerd worden (begin datum), vervolgens een productnummer van het product dat verhuurd wordt (product) en tot slot zal er een einddatum geregistreerd worden op het moment dat het product retour komt (retour datum). Op het moment dat er een retourdatum geregistreed zal worden, betekend dat de order afgesloten kan worden en de complete rij geknipt kan worden en vervolgens geplakt kan worden op het andere datbblad "Historische data".

Ik hoop dat de extra informatie wat verhelderend is en er iemand een VBA code heeft voor deze vraag.

Groetjes,
Noro

File: Bekijk bijlage Test_regelsveerwijderen.xlsm

Hoi Noro,

Ik ben mezelf VBA aan het leren en kreeg hier het advies om problemen van anderen op te lossen als oefening.
Ik heb een knop op werkblad 1 gezet die doet wat jij vraagt, echter één of andere reden verplaatst hij niet alles.
Voor jou lastig omdat je dan soms meerdere malen op de knop moet klikken, voor mij omdat ik niet snap waarom.
Misschien kan iemand het voor je verbeteren of helemaal anders doen, leer ik ook weer iets.
Als er iets niet goed is hoor ik het wel.

Gr Ron

PS als je er weer een wachtwoord op zet doet de macro het niet, als je dat wel wilt kan ik er dat wel werkend maken.

Bijlagen

Beste Ron,

Dank voor de reactie en het werk. Het lijkt perfect te werken! Waar het nog misgaat is er als er twee retourdatums onder elkaar zijn ingevuld. Dan laat hij er eentje staan van de twee.
Ik weet niet of je dit in een oplossingsrichting brengt?

Ik zoek ook nog even verder.

Bedankt!

groet Noro

Dat zou zomaar het probleem kunnen zijn, ik zal er eens naar kijken.

Hoi Noro,

Probeer deze eens, volgens mij werkt hij.
Let wel op dat er er altijd een begin datum ingevuld is anders gooit hij de regel weg.

Hij werkt maar tot 99 regels, als er meer nodig zijn moet je even de range aanpassen.

Ben nog steeds benieuwd hoe de kenners dit zouden doen en wat ik beter kan doen, iemand?

Bijlagen

Wat denkt ge van deze ?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Columns(9)) Is Nothing Then
        Sheets("Historische data").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 10) = Cells(Target.Row, 1).Resize(, 10).Value
        Application.EnableEvents = False
        Cells(Target.Row, 1).EntireRow.Delete xlUp
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub

Ik ga hem eens volledig teste de komende tijd.
Alvast hartelijk bedankt voor de goede reacties.

groet,

Noro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan