Hoi,
Ik wil in excel een dump maken, de informatie wordt verkregen vanuit een ERP systeem.
Omdat er door het maken van de dump veel overbodige informatie mee komt, wil ik doormiddel van een macro een automatische selectie maken.
In kolom N staan een aantal klanten, van bepaalde klanten wil ik de complete rij hebben gekopieerd naar een ander tabblad.
De informatie op het aangemaakte tabblad wil ik vertonen dmv draaitabellen (dit lukt me wel).
Via google ben ik bij de volgende vba code uitgekomen:
Sub rowcopy()
Dim rij As Long
Dim n As Long
Dim src As Worksheet
Dim trg As Worksheet
Set src = Sheets("Blad1")
Set trg = Sheets("Blad2")
Application.ScreenUpdating = False
rij = trg.[A65536].End(xlUp).Row
For n = 1 To Blad1.[A65536].End(xlUp).Row
If Cells(n, "N").Value = "Tekst" Then
Range(Cells(n, "A"), Cells(n, "K")).Copy
trg.Cells(rij, "A").PasteSpecial
rij = rij + 1
End If
Next
End Sub
Omdat ik nog vrij weinig met macro's heb gewerkt, vind ik het lastig om deze code aan te passen naar mijn Excel bestand.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
mvg
Ik wil in excel een dump maken, de informatie wordt verkregen vanuit een ERP systeem.
Omdat er door het maken van de dump veel overbodige informatie mee komt, wil ik doormiddel van een macro een automatische selectie maken.
In kolom N staan een aantal klanten, van bepaalde klanten wil ik de complete rij hebben gekopieerd naar een ander tabblad.
De informatie op het aangemaakte tabblad wil ik vertonen dmv draaitabellen (dit lukt me wel).
Via google ben ik bij de volgende vba code uitgekomen:
Sub rowcopy()
Dim rij As Long
Dim n As Long
Dim src As Worksheet
Dim trg As Worksheet
Set src = Sheets("Blad1")
Set trg = Sheets("Blad2")
Application.ScreenUpdating = False
rij = trg.[A65536].End(xlUp).Row
For n = 1 To Blad1.[A65536].End(xlUp).Row
If Cells(n, "N").Value = "Tekst" Then
Range(Cells(n, "A"), Cells(n, "K")).Copy
trg.Cells(rij, "A").PasteSpecial
rij = rij + 1
End If
Next
End Sub
Omdat ik nog vrij weinig met macro's heb gewerkt, vind ik het lastig om deze code aan te passen naar mijn Excel bestand.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
mvg