• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen kopieren naar lege regel volgende werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkdelange

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Beste mensen,

Ik heb de volgende vraag:

Ik wil, zodra een getal groter dan 0 is ingevoerd in bijvoorbeeld Werkblad 1 rij 9, kolom B, dat de hele rij 9 gekopieerd wordt naar de eerstvolgende lege regel in werkblad 2.
Als er dus niets wordt ingevuld moet deze lege regel dus niet gekopieerd worden naar werkblad 2.

De formules in werkblad 1 hoeven niet terug te komen in werkblad 2, alleen de waarden die in die rij staan.

Heeft iemand hiervoor de juiste fromule?

Beste Henkdelange,

Welkom op het forum. Heb je een voorbeeldbestandje zonder gevoelige informatie?

Is het alleen cel B9? Dus dat alleen in die cel een waarde > 0 wordt ingevoerd? Of gaat het ook om B10, B11 enz.?

Gert,
Het gaat om een databestand wat ik gebruik voor het maken van ruwe begrotingen.

In dit databestand wil ik aantallen invoeren. als dus op B9 bijvoorbeeld 10 staat moet rij 9 naar werkblad 2 gekopieerd worden en wel op de eerst volgende lege rij.
Als op B10 t/m B16 niets wordt ingeveord en op B17 wel weer moet dus alleen rij 17 gekopieerd worden naar de regel onder die was gekopieerd van rij 9.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Ik heb een klein stukje uit het bestand gekopieerd; ik denk voldoende om er mee te stoeien.

Ik hoor graag van je.

Henk.

Bijlagen

Beste henkdelange ;)

Moeten de waardes dan verwijderd worden in tabblad 1 nadat ze zijn weggeschreven naar tabblad 2.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny,

Kopieren is niet verwijderen, dus de waarden moeten blijven staan op werkblad 1.
Het mogen wel alleen waarden zijn die gekopieerd worden, de formules hoeven niet mee.

Groet,
Henk

Beste henkdelange ;)

Op deze manier kan het ook.:)

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Jack en Danny,

allebei alvast bedankt; eigenlijk simpel opgelost.
:)

Echter nog niet helemaal wat ik wil.

Als ik namelijk op wegschrijven/ naar totalen heb gedrukt wordt dit netjes verwerkt naar werkblad 2.
Danny, bij jouw versie verdwijnen de ingevoerde gegevens op blad 1; dat heb ik al aangepast.

Als ik echter nog iets wil toevoegen aan werkblad 1 ( bijvoorbeeld nog ergens 6 stuks van, dan wordt alles weer opnieuw naar werkblad 2 gekopieerd, waardoor de eerder ingevoerde gegevens ook meegaan en dus dubbel op werkblad 2 komen te staan. Dat is niet de bedoeling, wordt alles wel heeeeeeel duur van.

Dus als ik op wegschrijven/naar totalen heb gedrukt, moet als ik later weer op wegschrijven/totalen heb gedrukt alles van werkblad 2 eerst geschoond worden en de nieuwe invoergegevens weer in gekopieerd worden.

Duidelijk????

succes en nogmaals bedankt.

Beste henkdelange ;)

Voer de volgende regel in achter Application.ScreenUpdating = False

Code:
Sheets("Totalen").[A8:G100].Clear

Heren,

bedankt.

het werkt prima.

Fijn dat er mensen in de wereld zijn die je op deze manier willen helpen.

Henk de Lange

Moest je geïnteresseerd zijn, deze werkt volautomatisch.
Test hem anders eens uit. Een woordje uitleg staat in de bijlage

Bijlagen

Beste Warme bakkertje ;)

Bij Ales Wissen verwijder je ook de gegevens op tabblad DATA en dat is niet de bedoeling volgens TS.

Danny,

Jij begrijpt precies wat ik bedoel.
Data natuurlijk NIET wissen !!!!!
En in de macro programmatuur kan ik niet komen, is blijkbaar beveiligd of zo.

Thanx, Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan